خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی ایدرو:

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت 13 تا 16 مهر در تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۹۹۹
مدیرعامل شرکت بازرگانی ایدرو و مجری نمایشگاه صنعت تهران گفت: پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت با حضور 792  شرکت داخلی و خارجی 13 تا 16 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، قدرت‌اله دوست‌محمدی با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه 477 شرکت داخلی و 315 شرکت خارجی از 19 کشور جهان حضور دارند که در فضایی به وسعت تقریبی 23 هزار متر مربع محصولات و خدمات صنعتی خود را در زمینه‌های ماشین‌آلات و خطوط تولید، تجهیزات کارگاهی، ابزارآلات پیشرفته، خدمات فنی و مهندسی و خدمات پس از فروش و ... عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت با استقبال بالای کشورهای خارجی مواجه شده است، یادآور شد: ترکیه، هند، چین، ژاپن، کره جنوبی،  مالزی و آلمان هفت کشوری هستند که در این نمایشگاه پاویون اختصاصی دارند و کشورهای دیگری از جمله تایوان، هلند، انگلیس، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، لهستان، امارات متحده عربی، سوئد و رومانی از طریق نمایندگی‌های خود در نمایشگاه مشارکت کرده‌اند.

مجری نمایشگاه صنعت تهران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حضور آمریکا نیز خاطرنشان کرد: آمریکا در دوره‌های پیشین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نیز حضور داشت با این تفاوت که اسم شرکت‌های آمریکایی دقیقا اعلام نمی‌شد و آئنها از طریق شرکت‌های ترک در این نمایشگاه مشارکت می‌کردند اما امسال آمریکا حضور خود را رسما اعلام کرده است.

وی بر حضور ویژه و متفاوت کشور آلمان نیز تاکید کرد و افزود: آلمانی‌ها نیز با 49 شرکت در نمایشگاه صنعت تهران حاضر شده‌اند و ضمن اینکه پاویونی اختصاصی برپا کرده‌اند، در روز دوم نمایشگاه نیز وزیر صنعت این کشور از نمایشگاه بازدید خواهد کرد.

به گفته دوست‌محمدی علاوه بر سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران، معاون وزیر صنعت ترکیه و هیات‌هایی از ژاپن و کره جنوبی نیز برای بازدید از نمایشگاه و مذاکره با طرف‌های ایرانی عازم ایران می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی ایدرو در ادامه به بهبود کیفی و کمی نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: امسال فضای نمایشگاه در بخش خارجی 22 درصد افزایش یافته است، از نظر تعداد شرکت‌کنندگان خارجی نیز 130 شرکت به مجموع شرکت‌های قبلی اضافه شده است که شرکت‌های قوی و توانمندی به شمار می‌روند.

دوست‌محمدی فضای پساتحریم را در بهبود اثربخشی دیپلماسی تجاری و اقتصادی ایران موثر دانست و اضافه کرد: حضور هیات‌های متعدد خارجی در ایران حاکی از بهبود شرایط در دوره پساتحریم و علاقه کشورهای خارجی برای همکاری با ایران است که این موضوع بر کم و کیف برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز تاثیر گذاشته است به همین دلیل ما نیز باید شرایط را برای همکاری با این کشورها مسجل کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شرکت‌های ایرانی و طرف‌های خارجی آنها عزم خود را برای افزایش همکاری‌ها جزم کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد: پانزدهمین نمایشگاه صنعت به افزایش کیفیت محصولات، افزایش سرمایه گذاری‌های خارجی و عقد قراردادهای همکاری بلندمدت بینجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز