خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

برای مهار آب، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی در پساتحریم در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۹۲۰

روان آب ها پیش از هر چیز سفره های آب زیرزمینی را تغذیه خواهند کرد و مهار آب و استفاده بهینه از این نعمت خدادادی به خصوص با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی در پساتحریم در دستور کار است.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در حاشیه آخرین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب کشور در نشستی خبری، اظهار داشت: با عنایت به خشکسالی های پیاپی و بلندمدت در ایران و استان تهران، مدیریت آب با توجه به محدودیت منابع آن از اولویت های امور است.


وی گفت: طی دو سال گذشته و به رغم کاهش تولیدات آسمانی، با همکاری مردم و مدیریت خوب انجام شده توانستیم زمان را بدون هیچ مشکل حادی سپری کنیم.


هاشمی تصریح کرد: در زمینه تامین آینده آب استان اقدامات خوبی در دستور کار است که از جمله آنها ممانعت از فرار آب سد لار از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و وارد کردن آن به مدار مصرف است.
وی با اشاره به ظرفیت 1.4 میلیارد مترمکعبی فاضلاب شهر، تهران، افزود: تا پیش از آغاز فعالیت دولت یازهم حدود 200 میلیارد مترمکعب از این فاضلاب تصفیه می شد و یکی از اولویت های کاری استان ارتقای وضعیت موجود تصفیه خانه های فاضلاب است.
استاندار تهران با اشاره به عدم بهره برداری از نیمی از 211 هزار هکتار اراضی و باغات کشاورزی استان به دلیل مشکلات آب تا دو سال پیش، خاطرنشان کرد در این راستا و با رفع مشکلات دو سیاست همزمان احداث تصفیه خانه های جدید فاضلاب و توسعه آبیاری تحت فشار، قطره ای و بارانی در دستور کار قرار گرفت.


وی ادامه داد: در حالی که تا پیش از فعالیت دولت یازدهم تنها 32 هزار هکتار از اراضی استان به شیوه های نوین آبیاری تجهیز شده بود، در سال گذشته 10 هزار هکتار از اراضی به این شیوه تجهیز و برای 10 هزار هکتار دیگر نیز در سال جاری برنامه ریزی شد.
هاشمی با بیان اینکه آب اراضی و باغات استان باید از تصفیه فاضلاب ها تامین شود، اظهار داشت: در دو سفر پیشین رییس جمهور به استان، تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در غرب و جنوب غرب استان ابلاغ شده و در سایر شهرستان ها نیز در دستور کار است.
وی از افتتاح و بهره برداری از تصفیه خانه هفتم تهران در پاییز امسال با اعتبار 4 هزار میلیارد ریالی خبر داد.
این مقام مسئول گفت: در دوران پساتحریم برای جلب هرچه بیشتر مشارکت های خارجی و استفاده از منابع به منظور سرعت بخشی به اجرای پروژه ها تلاش خواهیم کرد.


وی با اشاره به آخرین وضعیت تامین آب شهر پردیس، ادامه داد: سکونت جمعیت افزون بر نیم میلیون نفر در افق این شهر پیش بینی شده لذا منابع آب فعلی آن پاسخگوی جمعیت فردا نخواهد بود.
هاشمی با اشاره به احداث واحدهای مسکونی مهر در این شهر، یادآور شد: متاسفانه وقتی برای ساخت این واحدها برنامه ریزی می‌شد، برای ایجاد زیرساخت ها بخصوص اعتبار لازم برای تامین آب، فاضلاب، تصفیه خانه، برق، گاز، مخابرات، درمانگاه، کلانتری ها و... این شهر تدابیری اتخاذ نشده بود.
وی با بیان اینکه دولت مصمم به حل مشکلات مسکن مهر است، تصریح کرد: در سال جاری 80 هزار واحد مسکن مهر در استان تحویل شده و با تامین اعتبارات لازم، این واحدها تا سال 95 به طور کامل به بهره برداری خواهند رسید.
استاندار تهران از برگزاری همایش سرمایه گذاران با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برگزاری این همایش پروژه های مختلف برای سرمایه گذاری در سطح استان مشخص می شود.


وی با اشاره به برنامه ریزی برای کنترل روان آب ها در زمان وقوع بارندگی در تهران و سایر نقاط استان، افزود: این روان آب ها پیش از هر چیز سفره های آب زیرزمینی را تغذیه خواهند کرد و مهار آب و استفاده بهینه از این نعمت خدادادی به خصوص با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی در پساتحریم در دستور کار است.
وی در خاتمه با اشاره به آخرین وضعیت سد نم رود فیروزکوه خاطرنشان کرد: در این زمینه و به خصوص تخصیص آب این سد مناقشه ای با استان سمنان وجود دارد و بحث های کارشناسی آن در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز