خبرگزاری کار ایران

جانباز در نشست تخصصی حاشیه ای نمایشگاه یازدهم آب؛

چشم ما به فرصت‌های سرمایه گذاری پس از تحریم است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در سال‌های گذشته با اتکا به توان داخلی و تجارب بدست آمده، توانمندی‌های خوبی در ساخت و تأمین قطعات مورد نیاز صنعت آب کشور به‌وجود آمده است، ولی در بخش فاضلاب همچنان به ارائه خدمات بخش خصوصی در این بخش نیاز داریم.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا جانباز در دومین نشست تخصصی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب که با عنوان هم اندیشی چشم‌انداز فرصت‌های مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب و فاضلاب برگزار شد، با بیان اینکه چشم


ما به فرصت‌های سرمایه گذاری پس از تحریم است، گفت: شرایط حضور شرکت‌های خارجی در قالب همکاری با شرکت‌های داخلی صورت می‌گیرد و در این خصوص از حمایت وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی نیز برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه نگاه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و استانی نباید به فعالیت بخش خصوصی صرفاً پیمانکارانه باشد، افزود: بلکه نگاه باید مشارکتی و با هدف ارتقای سطح خدمات‌رسانی و بهره‌گیری از امکانات تجهیزات با راندمان بالا و جایگزینی با تجهیزات کم‌کیفیت باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از فعالان بخش آب کشور و بخش خصوصی خواست با تشکیل انجمن‌های صنفی، امکان انجام با کیفیت پروژه‌ها توسط شرکت‌های صلاحیت دار را فراهم نمایند.

وی با توجه به انتقاد برخی از نمایندگان بخش خصوصی فعال در بخش آب و فاضلاب مبنی بر برگزاری نامطلوب مناقصات در برخی از شرکت‌ها، خطاب به مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تصریح کرد: قراردادها نباید یکجانبه و یکسویه تنظیم گردد.

جانباز تاکید کرد: نباید بیش از اعتبارات و درآمدهای شرکت ذیربط، تعهد ایجاد نمایند بلکه باید تعهدات بر مبنای بودجه‌های واقعی، صورت گیرد.

 

کد خبر : ۳۰۸۳۷۷