خبرگزاری کار ایران

وزیر منابع آب عراق خواستار شد؛

ایران در پروژه های حوزه آب با ما همکاری کند

وزیر منابع آب عراق در جریان بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب خواستار حضور جدی شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در حوزه آب و برق این کشور شد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، محسن الشمری وزیر منابع آب عراق فعالیت شرکت‌های ایرانی در صنعت آب و برق عراق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طی جلساتی که با نمایندگان شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه خواهیم داشت، در زمینه شرایط همکاری دو جانبه بحث و مذاکره می‌کنیم و پیشنهادات شرکت‌ها برای همکاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خواستار فعالیت شرکت‌های ایرانی در صنعت آب و برق عراق شد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مشابه دو کشور محصولات ارائه شده در این نمایشگاه می‌تواند بخش زیادی از نیازهای ما در حوزه آب و فاضلاب را تامین کند. بنده به نمایندگی از دولت عراق از شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنم تا در زمینه انجام طرح‌ها و پروژه‌های حوزه آب با ما همکاری داشته باشند.

وزیر منابع آب عراق به فعالیت‌های کشورمان در زمینه تامین منابع برق این کشور نیز اشاراتی داشت و گفت: ما نیازمان در زمینه برق در کشور عرق حدود 20 هزار مگاوات است که برق تولید شده در کشور کمتر از این مقدار است. مذاکرات خوبی با مسئولان ایرانی داشته‌ایم و قراردادهای را با دولت ایران در زمینه ساخت یک نیروگاه برق در نجف منعقد کرده‌ایم

کد خبر : ۳۰۸۳۷۲