خبرگزاری کار ایران

سرپرست مخابرات ایران:

مخابرات در سال 94 با درآمد سال 82 اداره می‌شود

کد خبر : ۳۰۸۲۴۲

سرپرست مخابرات ایران گفت: یکی از نتایج برگزاری نمایشگاه تلکام 2015 افزایش هم‌افزایی شرکت‌های داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله دهناد در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی تلکام 2015 برگزار شد، بیان داشت: فعالین نمایشگاه با آخرین دستاوردهای خود در حوزه ICT در این نمایشگاه حضور دارند که این فرصت مناسبی برای بالا بردن درک مخاطبین از وضعیت صنعت ICT در کشور است.

وی افزود: شرکت مخابرات که پشتیبان صنعت ICT در کشور است حضور موثری در این نمایشگاه دارد که در حقیقت افق‌های جدیدی را پیش‌روی مخاطبین قرار خواهد داد.

سرپرست مخابرات ایران تاکید کرد: اگر بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های حوزه ICT استفاده کنیم کمک قابل توجهی به توسعه صادرات غیرنفتی کرده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم با رفع تحریم‌ها افق بهتری را برای ICT در کشور شاهد باشیم.

دهناد با اشاره به برنامه‌ شرکت مخابرات ایران گفت: یکی از برنامه‌های ما توسعه مخابرات متناسب با ظرفیت استان‌هاست با تغییر مالکیت از دولتی به خصوصی باید متناسب با شرایط جدید ساختار شرکت مخابرات ایران مورد بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: ساختار شرکت در تاریخ 13/5/94 تصویب و سریعا ابلاغ شد و در حال حاضر در حال اجراست.

دهناد تاکید کرد: این ساختار یک فرایندی است که با اجرایی شدن آن حوزه ICT شکوفا خواهد شد و بعد از اجرایی شدن کامل تصمیم‌گیری‌های نهایی انجام خواهد شد. البته شرکت‌ها در حال حاضر با ساختار قبلی به کار خود ادامه می‌دهند و بعد از شش ماه  بحث تغییر شرکت‌ها در زمان خود مورد بحث قرار خواهد گرفت بنابراین تاکید می‌کنم که در حال حاضر هیچ تغییری در استان‌ها تا شش ماه نخواهیم داشت.

وی افزود: حدود 29 هزار پست در شرکت مخابرات داشته‌ایم که به 23 هزار پست کاهش یافته است.

دهناد گفت: مسائل و شرایط خاصی در شرکت مخابرات ایجاد شده است که در حوزه کاری اجرایی نیست و این مساله بین سهام داران عمده و دولت حل خواهد شد. البته شرکت مخابرات بدون تعامل با دولت نمی‌تواند توفیق کامل داشته باشد.

وی در خصوص بحث افزایش تعرفه‌ها بیان داشت: شرکت مخابرات به دنبال افزایش تعرفه نیست از سال 82 تعرفه هیچ تغییری نداشته است. این شرکت به دنبال جبران عقب‌ماندگی است.

وی با اشاره به افزایش شش برابری هزینه حقوق و دستمزد تاکید کرد: اساسا به لحاظ اینکه هزینه و درآمد شرکت مخابرات ایران با هم حرکت نکرده است و هزینه‌ها رشد چشم‌گیری داشته و درآمد ثابت مانده است اداره این شرکت با عدد درآمدی سال 82 یک معجزه است.

وی افزود:‌مخابرات در سال 94 با درآمد سال 82 اداره می‌شود با توجه به اینکه  رشد شش برابری در هزینه‌ها وجود دارد این جبران عقب‌ماندگی بسیار سخت است.

سرپرست مخابرات ایران با اشاره به هزینه تمام شده خطوط ثابت گفت: هزینه تمام شده یک خط ثابت یک میلیون و 100 هزار تومان است اما این خطوط به قیمت 50 هزار تومان فروخته می‌شود که این امر منطقی نیست. اگر شرکت مخابرات در هزینه و درآمد مشکل داشته باشد توسعه با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین به ناچار باید تعرفه‌ها متناسب با هزینه‌ها باشد.

وی تاکید کرد: رگولاتوری باید بحث تعرفه‌ها را در مدل‌های مختلف بررسی کند. تعرفه به حدی پایین است که حاضریم 3 هزار تومان از روستایی بگیریم و تمام امکانات درون شبکه‌ای را رایگان کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه 50 درصد از ADSL کشور در دست مخابرات است و در برخی نقاط مصرف‌کنندگان از کیفیت این خدمات راضی نیستند بیان داشت:  با توجه به اینکه 50 درصد از متقاضیان ADSL مشتری شرکت مخابرات هستند بنابراین نمی‌توان گفت نارضایتی بالایی وجود دارد. در طرحی که ارائه شد 6 تا 7 پروژه بهینه‌سازی در ارائه خدمات به مشترکین وجود دارد که این شرکت برای انجام آن در حال برنامه‌ریزی است.

سرپرست مخابرات  ایران در خصوص وضعیت بدهی دولت به این شرکت و بالعکس بیان داشت: اخیرا درخواست داده‌ایم مساله بدهی‌ها به صورت طهاتر در دستور کار قرار گیرد و مکاتبه‌ای با حوزه معاونت نهاد ریاست جمهوری انجام شود. بدهی دولت و مردم به شرکت مخابرات 1500 میلیارد تومان است. در صورتی که این شرکت به دولت بدهی زیادی ندارد و تنها به شرکت زیرساخت حدود 270 میلیارد تومان بدهی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز