خبرگزاری کار ایران

ارتقای کیفی شهرک‌های صنعتی بطور گسترده

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دراولین جلسه کمیته راهبری تدوین سند استراتژیک سازمان بر ارتقای کیفی شهرکهای صنعتی بطور گسترده تاکید کرد و خواستار در نظر گرفتن تعاملات مناسب در جهت بهبود وضعیت صنایع کوچک شد.

به گزارش ایلنا از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران؛ «سید محمدعلی سیدابریشمی» رییس کمیته راهبری تدوین سند استراتژیک با تاکید بر اینکه در تهیه سند استراتژیک، توسعه ای شدن سازمان و جایگاه صنایع کوچک در آن که تا کنون مغفول مانده بود نیز  باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: ارتقای کیفی شهرکهای صنعتی باید بطور گسترده و همه گیر اجرایی شود بگونه ای که بجای دارا بودن تنها 106 شهرک صنعتی موثر همه شهرکهای به بهره برداری رسیده موثر باشند.

وی  در ادامه مواجهه با شرایط جدید پس از توافق هسته ای و استفاده و بهره برداری از ظرفیت های مفید بوجود آمده بویژه در جهت مشارکت بیشتر با بخش خصوصی و شرکتهای خارجی را مورد تاکید قرارداد و گفت: پرداختن به مشکل اشتغال بعنوان اساسی ترین مشکل و شناسایی و معرفی راهکارهایی در این زمینه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 سیدابریشمی هدف اصلی سازمان را خدمت به صنایع کوچک کشور برشمرد و گفت: ما باید بدانیم در چه شرایطی سند استراتژیک را می خواهیم بنویسیم این در شرایطی است که سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت رونمایی شده و در آن نیز جایگاهی برای این سازمان در نظر گرفته شده است، پس لازم است تا به موازات آن نسبت به تنظیم سند سازمان اقدام نماییم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران سند استراتژیک را چراغ راه سازمان برشمرد و افزود: این سند باید در ذهن و فکر همکاران رسوخ پیدا کند، لذا ضرورت دارد مطالب آن بصورت قابل فهم و روشن باشد و از عبارات پیچیده و غیر قابل درک استفاده نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: لازم است طی چند ماه باقیمانده تا پایان سال اقدامات اجرایی تدوین سند به اتمام رسانده شود بنحوی که به موازات سیاستهای کشور در حوزه تدوین  برنامه ششم توسعه به نتیجه برسد.

در ادامه جلسه  فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان نیز با ارائه مطالبی در خصوص چارچوب، ساختار، فرآیند و گزارش اقدامات انجام شده جهت تدوین  سند استراتژیک سازمان به تشریح ضرورت تدوین سند استراتژیک، سیر تاریخی تشکیل و تحولات سازمان و رویکردهای مختلف، کارکردهای سازمان بعنوان یک سازمان توسعه ای، اسناد فرادستی (سند راهبردی وزارت، تغییر سیاست های دولت، ...)، اهداف و خروجی های طرح، رویکردها و  روشهای مختلف اجرا، ساختار اجرایی تدوین سند، فرآیند و متدولوژی اجرایی، مدل‏های کلان فعالیت و انواع مدل‏های کسب ‏و کار سازمان، پرداخت.

سپس رؤسای کارگروه های مدیریت منابع مالی و زیرساخت های صنعتی و تجاری و نماینده معاونت صنایع کوچک، گزارشی از چگونگی روند انجام کار در هریک از کارگروه ها بیان کردند.

 همچنین در پایان مدیران عامل شرکت های شهرکهای صنعتی تهران، مازندران، و لرستان که به نمایندگی از طرف شرکت های استانی عضو کمیته راهبری تدوین سند می باشند به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

کد خبر : ۳۰۶۵۴۳