خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه کفش ماشینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا :

ارائه راهکار برای آشتی مردم با کفش ملی/ سونامی رکود در صنعت کفش

بر اساس برآوردهای دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان قاچاق کفش به کشور هر ساله به صورت تقریبی450 میلیون دلار برآورد می‌شود.

ناصر حاج هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه وضعیت بازار در آینده قابل پیش بینی نیست، گفت: قدرت برنامه ریزی از اهالی بازار گرفته شده و همه سردرگم شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته در ایام بازگشایی مدارس بازار کفش رونق بهتری داشت، افزود: امسال وضعیت به گونه‌ای است که تقاضای چندانی در تولیدات داخل و حتی کالاهای وارداتی وجود ندارد و همه فعالین در بخش کیف و کفش با نازلترین قیمت ها کالاهای خود را نرخ گذاری کرده‌اند که تنها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و ادامه حیات دهند و واحدهایشان به تعطیلی کشیده نشود.

حاج هاشمی با بیان اینکه رکود در بازار آسیب رسان شده است، خاطرنشان کرد: امسال مانند سال‌های گذشته برای برگزاری نمایشگاه از واحدهای تولیدی دعوت شد اما به اعتقاد ما امسال نباید نمایشگاهی برگزار می‌شد زیرا در شرایطی که قیمت ها در پایین ترین سطح خود هستند و جنس‌ها در انبارها دپو شده اند دیگر نیازی به عرضه مستقیم کالا نیست.

وی با بیان اینکه گردش مالی وجود ندارد، افزود: مشخص نیست چه زمانی بازار به ثبات می رسد.

 حاج هاشمی تصریح کرد: تولیدکنندگان در حال حاضر نگاهشان به بازار داخل است تا صادرات کالا .

رییس اتحادیه کفش ماشینی با اعلام این خبر که اهالی کفش ملی در حال برگزاری جلساتی برای ارائه راهکار مناسب از سوی فعالین این حوزه برای احیای مجدد این واحد صنعتی هستند افزود: دولت نتوانست از کفش ملی حمایت کند این در حالی است که بخش خصوصی قوی و فعال می تواند دلسوزتر باشد و با ارائه طرح های نو قیمت ها و کیفیت مناسب کالا ، مردم را به خرید از این برند ترغیب کند.

وی در مورد آمار واردات و قاچاق کفش به کشور تصریح کرد: بنده با این موضوع که گفته می شود واردات به صورت صد درصد به تولیدات داخل ضربه می زند موافق نیستم زیرا با واردات کفش های جدید و طرح های تازه به کشور تحول و رقابت خوبی بین تولیدکنندگان بوجود آمده است هر چند باید با سیاست های درست تولیدکنندگان را نیز هدایت کرد و در بخش اشتغال نیز مراقبت های ویژه را داشت تا تولیدکنندگان ناامید نشود.

رییس اتحادیه کفش ماشینی در خاتمه گفت: اغلب ماشین الات در بخش تولید کفش در حال حاضرمستهلک شده اند و نیاز به تحول و نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا و بر اساس برآوردهای دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان قاچاق کفش به کشور هر ساله  به صورت تقریبی450 میلیون دلار برآورد می شود.

کد خبر : ۳۰۵۳۳۸