خبرگزاری کار ایران

در ۵ ماه گذشته،

تولید گاز کشور 5 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۳۳۶

تولید گاز کشور در پنج ماه نخست امسال در حالی به بیش از 69.9 میلیارد مترمکعب رسید که در مقایسه با تولید در مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: شرکتهای پالایش گاز در پنج ماه امسال بیش از یک میلیون و ١٧٩ متریک تن گاز مایع (LPG) تولید کرده اند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد افزایش ١٠٢ درصدی بوده است.

عبدالحسین ثمری با بیان اینکه در پنج ماه نخست سال گذشته، ٥٩٩ هزار متریک تن اتان تولید شده است، افزود: این مقدار در مدت مشابه امسال با چهار درصد افزایش به ٦٢٥ هزار متریک تن رسیده است.

ثمری یادآور شد: در بازه زمانی یادشده امسال، ٣٨٨ هزار تن گوگرد و ٩,٩ میلیون مترمکعب میعانات گازی نیز تولید شده است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران به حجم دریافت گاز از خط پنجم سراسری اشاره کرد و گفت: شرکت پالایش گاز بیدبلند در پنج ماه امسال بیش از یک میلیارد و ١٣٠ میلیون مترمکعب گاز از خط پنجم سراسری دریافت کرده است.

ثمری درباره پیشرفت تعمیرات اساسی امسال شرکتهای پالایش گاز نیز اضافه کرد: تعمیرات اساسی شرکتهای پالایش گاز هم اکنون تداوم دارد و در مجموع با بیش از ٥٥ درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مجتمع پارس جنوبی پایان یافته است، افزود: هم اکنون تعمیرات اساسی شرکتهای پالایش گاز فجر جم، شهید هاشمی نژاد و پالایشگاه پنجم مجتمع پارس جنوبی در حال انجام است.

ثمری با بیان اینکه تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز پارسیان اوایل مهرماه آغاز می شود، افزود: خوشبختانه فرآیند تعمیرات اساسی از برنامه تعریف شده جلوتر است و تداوم این روند منجر به صرفه جویی اقتصادی می شود.

به گفته معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، براساس برنامه ریزی تعریف شده، تعمیرات اساسی شرکتهای پالایش گاز برای پایداری تولید تا پیش از فصل سرما پایان می یابد.

در دو سال اخیر با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی به حجم تولید گاز کشور افزوده شده به طوری که سال گذشته بیش از 120 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شده است.

همچنین قرار است در سال جاری نیز با بهره برداری کامل از فازهای 15 و 16 و بخش هایی از فازهای 19، 20 و 21 حدود 100 میلیون مترمکعب دیگر به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز