خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی خبر داد:

تا پایان شهریور، تمام طلب گندم‌کاران پرداخت می‌شود

بانک کشاورزی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی یکی از بانک‌هایی بود که در دوران تحریم بسیار فعال بود و در کنار اقدامات مورد نیاز بخش کشاورزی نیازهای ارزی و نقل و انتقال سایر بانک ها را نیز انجام می‌داد.

نشست خبری مدیرعامل بانک کشاورزی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی شهیدزاده در این نشست خبری گفت: ما در بانک کشاورزی به دنبال تامین مالی پروژه‌های ملی هستیم. بانک کشاورزی بیش از 90 درصد منابع‌اش را به بخش کشاورزی اختصاص داده است. یکی از کارهای در دست اقدام در سال 94 خرید گندم است. حدود 10 سال بود که خرید تضمیمی گندم توسط بانک کشاورزی انجام نمی‌شد، اما با تدبیر وزیر کشاورزی و توجه جدی دولت تدبیر و امید تا کنون 9 هزار و 300میلیارد تومان گندم خریداری شده است. امیدوارم با حمایت دولت و سازمان برنامه در آینده مابقی طلب گندم‌کاران خریداری شود. انشالله تا پایان شهریور تمام طلب گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

شهیدزاده افزود: با توجه به حسن نظر صندوق توسعه ملی و ریاست آن، بیشترین میزان منابع از سوی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و بانک کشاورزی اختصاص یافته است. در سال گذشته حدود 17 هزار میلیارد ریال به پروژه‌هایی مانند توسعه کشاورزی گلخانه‌ای و پرورش ماهی در قفس و ... اختصای یافت که بیش از 90 درصد قراردادهای آن اجرایی شد.  در سال 93 نیز میزان تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی 2.5 برابر بود و میزان جذب آن نیز 3 برابر شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داد: بانک کشاورزی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی یکی از بانک‌هایی بود که در دوران تحریم بسیار فعال بود و در کنار اقدامات مورد نیاز بخش کشاورزی نیازهای ارزی و نقل و انتقال سایر بانک ها را نیز انجام می‌داد. در دوران پساتحریم نیز قصد داریم با استفاده از ابزارهای جدید و تکنولوژی جدید به توسعه خدمات بانکی بپردازیم. بانک کشاورزی به منظور استفاده از منابع نهادهای بین‌المللی نیز اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: در سال 94 قصد داریم از توان بازار سرمایه برای توسعه صنعت کشاورزی استفاده کنیم. همچنین تا کنون 500 میلیون دلار با صندوق توسعه ملی قرارداد بسته‌ایم و امیدواریم تا پایان سال 94 این رقم را به 1.5 میلیارد دلار برسانیم.

کد خبر : ۳۰۴۸۳۷