خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

1500 میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندمکاران پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۵۱۲

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت 1500 میلیارد ریال دیگر از مطالبات گندمکاران کشور طی مدت سه روز خبر داد و گفت: با پرداخت این مبلغ، هم اکنون بدهی دولت به کشاورزان به 886 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری با اشاره به پیگیری مستمر این شرکت و تلاش دولت برای تأمین اعتبار لازم از هر محل ممکن، افزود: پرداخت بهای گندم ها درچند روز اخیر با سرعت بیشتری انجام شده و150 میلیارد تومان دیگر از مطالبات، ظرف 3 روزگذشته به حساب گندمکاران کشور واریز شد.

وی تصریح کرد: با تأمین اعتبار از سوی دولت و تلاش شرکت بازرگانی دولتی ایران و تعامل بانک های عامل، تا پایان فصل تمام طلب گندمکاران پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: تاکنون 7 میلیون و 975 هزار تن گندم به ارزش 92 هزار و 864 میلیارد ریال از کشاورزان در 31 استان کشور خریداری و 84 هزار میلیارد ریال هم به حساب گندمکاران واریز شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: درحال حاضر 886 میلیارد تومان از مطالبات باقی مانده و براساس توافق انجام شده با بانک ها، تا هفته آینده 500 میلیارد تومان دیگر پرداخت خواهد شد.

به گفته قنبری، بنابراین مانده بدهی به کشاورزان به کمتر 400 میلیارد تومان خواهد رسید که به طور حتم تا پایان فصل خرید تسویه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی خرید تضمینی گندم در سالجاری تامین شده بود و تاخیر پرداخت ها در برخی از استانها به دلیل حجم انبوه خریدها است، افزود: خرید گندم امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته و تا این موقع از فصل خرید بیش از یک میلیون و 300 هزار تن گندم خریداری شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: این حجم بالای خرید گندم با توجه به افزایش قیمت نسبت به سال گذشته، نیازمند عملیات گسترده بانکی و تخصیص به موقع اعتبارات کلان است که البته با وجود مشکلات مالی دولت، با رایزنی های گسترده و تلاش و پیگیریهای انجام شده، مشکل تامین اعتبار برطرف شده است.

وی ادامه داد: روزانه بخشی از وجوه گندم های خریداری شده به حساب کشاورزان در سراسر کشور واریز می شود.

قنبری در خصوص میزان خرید تضمینی گفت: امسال برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان 1082 مرکز در سراسر کشور مستقر شده اند و تاکنون 7 میلیون و975هزار تن گندم تولید داخل را در قالب بیش از یک میلیون و 300 هزار محموله تحویل و در مراکز استاندارد نگهداری گندم ذخیره سازی شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: خرید گندم در نیمی از استان های کشور پایان گرفته، اما همچنان در مناطق سردسیر و شمال غربی کشور ادامه دارد و احتمال آن می رود که تا اوایل مهرماه نیز خرید ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز