خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاست گذاری همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار :

ظرفیت کارآفرینی زنان مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۴۶۳

عضو شورای سیاست گذاری دومین همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت : باید ظرفیت‌های حوزه کارآفرینی زنان مورد توجه سیاست گذاران و دستگاههای اجرایی قرار گیرد .

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی‌محمد گودرزی  در آستانه برگزاری دومین همایش و نمایشگاه  نقش زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار تاکید کرد : باید  قابلیت‌ها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های مختلف دیده شده و در این زمینه فرهنگ سازی مناسب صورت پذیرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت  افزود : ما در  قوانین مانعی برای کارآفرینی زنان نداریم اما باید  دولت فعالیت‌هایی که بخش خصوصی از عهده آن بر می‌آید را به آن ها واگذار و به این بخش مهم و اثرگذار در جامعه اعتماد کند.  

وی تصریح کرد : هرچقدر اندازه دولت کوچک‌تر شود و فضا برای بخش خصوصی ایجاد شود، زنان هم می‌توانند طرح‌های خلاقانه خود را در محیطی مناسب به اجرا گذارند.

گودرزی بخش مهمی از اهداف توسعه اقتصادی  کشورهای توسعه یافته را مرهون و مدیون زنان دانش آموخته بیان کرد و افزود :  به لحاظ تعداد دانش آموختگان زن  در ایران, این استعداد و ظرفیت بالقوه در کشور وجود دارد که دانش را مبنای توسعه اقتصاد دانش بنیان قرار دهیم.

عضو شورای سیاست گذاری همایش نقش آفرینی زنان در توسعه  گفت : بدون توجه به توسعه انرژی‌های نو هرگز نمی‌شود اقتصاد را نوسازی کرد و دانشمندان زن ایران خوشبختانه می‌توانند در توسعه این امور نقش منحصر به فردی ایفا نمایند.

گودرزی توسعه فرهنگ  کارآفرینی ،  تبیین نقش زنان در توسعه کسب و کار، ایجاد فرصت گفتگوهای رو در رو بین علاقمندان و زمینه سازی افزایش نقش زنان در اقتصاد مقاومتی در فضای پس از تحریم ، دستیابی به راهکارهای علمی و عملی مبتنی بر تجربیات موفق کارآفرینی را از اهدافی که برای این کنفرانس در هیأت علمی درنظر گرفته شده است برشمرد.

مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت  گفت: نوآوری زنان در بخش‌های مختلف ،  استفاده از تجارب جهانی اشتغال پایدار،  توسعه بخش خصوصی از طریق گسترش فضای کارآفرینی زنان در جامعه،  کمک به تبیین نقش زنان در برنامه ششم توسعه ازدیگر اهداف برگزاری این کنفرانس بیان کرد.

به گفته وی در این رویداد صاحب نظران دانش کارآفرینی از چند کشور سخنرانی خواهند کرد وبیش از 250 مقاله علمی – پژوهشی از اندیشمندان داخل و خارج کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است  وبرخی از کشورها هم در سطح وزیر در این اجلاس حضور فعال  دارند.

گودرزی  با تشریح بخشهای مختلف نمایشگاه کارآفرینی زنان گفت : این نمایشگاه دومین بار است که برگزار می‌شود, اما گستردگی آن  قابل مقایسه با سال پیش نیست و25 گروه کالایی در نمایشگاه حاضر خواهند بود .

وی  تصریح کرد : جایزه بانوی کارآفرین  در واقع بخش اثر بخش ، انگیزشی و تشویقی زنان کارآفرین است و انتشار کتاب یکصد با نوی کار آفرین زمینه ای  برای آموزش  کارآفرینی در مراکز علمی، پژوهشی کشور محسوب می شود .

گفتنی است: دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار، به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری و دستگاههای اجرایی ، از 24 تا 27 شهریور درمحل  نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.

همچنین همایش  نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار روز25 و 26 شهریور ماه در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز