خبرگزاری کار ایران

پیش بینی تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی شده است تا در سال 1404 به 55 میلیون تن تولید فولاد دسترسی پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا نعمت زاده در آیین بهره برداری از طرح های معدنی و صنعتی در منطقه گل گهر سیرجان با اشاره به برنامه ریزی راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: تحقق این هدف همکاری همه را می طلبد.

وی گفت: معادن سنگ آهن نیز باید مورد اکتشاف قرار گیرد چرا که منابع در کشور موجود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: 31 میلیون تن ظرفیت کنستانتره ما است که 12 میلیون تن تا پایان امسال به این ظرفیت اضافه می شود و حدود 50 میلیون تن در سال های بعد با اجرای طرح های نیمه تمام افزایش پیدا می کند.

وی افزود: امروز 22 میلیون تن ظرفیت گندله کشور است که تا پایان امسال سه تا 3.5 میلیون تن و 65 میلیون تن تا پایان چشم انداز 1404 اضافه خواهد شد.

نعمت زاده، ظرفیت کنونی تولید آهن اسفنجی در کشور را 22میلیون تن اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال 2 میلیون تن افزایش ظرفیت داریم و 45 میلیون تن در طرح های مختلف در حال اجراست که تا قبل از چشم انداز محقق می شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ما در نورد ظرفیت مازاد داریم و تا 10 سال آینده حداقل 40 میلیون تن به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گل گهر سیرجان بزرگترین معادن شناخته شده کشور است و امیدواریم با پهنه ای که واگذار شده اکتشافات جدید انجام شود.

وی افزود: بخش خصوصی در اکتشافات حضور یابد و کمک کند و به بنیاد مستضعفان نیز پهنه واگذار کرده ایم.

نعمت زاده گفت: امروز آنچه بهره برداری می شود منابع رو زمینی است در حالی که خیلی ها معتقدند بیش از نصف منابع سنگ آهن در همین گل گهر زیرزمین است.

وی با تشکر از بانک های مختلف گفت: امیدواریم دیگر بنگاه های مالی به کمک کسانی که دانش و همت دارند بیایند و از مدیران درخواست دارم در طرح ها از تجهیزات و ساخت داخلی استفاده کنند.

نعمت زاده از استاندار کرمان هم قدردانی کرد و افزود: وی همیشه مشوق است و طرح های خلاق برای جذب سرمایه گذاری دارد که امیدواریم برای دیگر استان ها سرمشق باشد.

چهار طرح معدنی و صنعتی با حضور معاون اول رییس جمهوری در منطقه گل گهر سیرجان افتتاح شد.

اسحاق جهانگیری امروز شنبه در سفری یک روزه برای افتتاح طرح های صنعتی و معدنی در سیرجان و رفسنجان به استان سفر کرد.

 

کد خبر : ۳۰۲۷۸۸