خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

برخی بانک‌ها با رانت انحصاری خودروی چینی وارد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۹۶۴

عبدالکریم رجبی از واردات خودروهای چینی بی‌کیفیت توسط برخی بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی با استفاده از رانت‌های خاص انتقاد کرد.

نماینده مینو دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: دولت باید جلوی واردات بی رویه خودروها از جمله خودروهای بی کیفیت چینی را بگیرد و با استفاده با فضای به وجود آمده بعد از توافق هسته‌ای اقتصاد مقاومتی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است در اولویت کاری خود قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت:یک سری از بانک‌ها به همراه برخی شرکتهای خصوصی با استفاده از رانت به صورت انحصاری مشغول وارد کردن خودروهای بی‌کیفیت چینی هستند و با اینکار بازار تولید داخلی را خراب کرده‌اند این درحالی‌است که اگر وارداتی صورت می‌گیرد باید کالایی با کیفیت باشد.

وی تصریح کرد: دولت باید در برنامه‌هایی که برای دوران پسا تحریم دارد بهتر است به فکر واردات تکنولوژی شد تا کالا؛ خصوصا در حوزه خودرو که ما احتیاج زیادی در به روز کردن خودروهای خود داریم.

رجبی در خصوص کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی افزود:کمپین نخریدن خودرو صفر بازی خطرناکی است که در شبکه های اجتماعی ما اتفاق افتاده این به نوعی عدم حمایت از تولید داخلی است در واقع این یک نوع اخلال در تولید ملی است.

وی افزود: افراد زیادی در صنعت خودروی ما مشغول به کار هستند و اگر این صنعت ضعیف شود ممکن است ما در حوزه اشتغال دچار بحران شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز