خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی در گفت‌و‌گو با بلومبرگ:

اقتصاد ایران به اجرای برجام گره نخورده است

معاون وزیر خارجه ایران گفت: در صورت اجرا یا عدم اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، اقتصاد این کشور بهبود می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «مجید تخت روانچی» معاون وزیرخارجه ایران گفت: اقتصاد این کشور در صورت اجرا یا عدم اجرای برجام و همین‌طور صرف‌نظر از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی بهبود می‌یابد.

معاون وزیرخارجه ایران در گفت‌و‌گو با بلومبرگ بر تاثیر عدم وابستگی به نفت و افزایش مالیات‌ها بر اقتصاد این کشور تاکید کرد و گفت که مقام‌های ایرانی برای بهبود وضع اقتصادی در انتظار برداشته شدن تحریم‌ها نیستند.

تخت‌روانچی گفت: لغو تحریم‌ها برای بهبود وضع اقتصادی اهمیت دارد٬ اما برداشته شدن تحریم‌ها به عنوان تنها ابزاری به شمار نمی‌رود که دولت در اختیار دارد.

وی افزود: اگر مشکلات اقتصادی داخلی وجود داشته باشند، دیگر اهمیتی ندارد که به چه میزان تحریم‌ها برداشته شوند زیرا، این اقدام‌ها برای حل مشکلات در دوره‌های بلند مدت کافی به نظر نمی‌رسند.

معاون وزیرخارجه ایران تصریح کرد: در حال حاضر کمی زود است درباره جهت‌گیری معاملات خارجی نسبت به اروپا یا آسیا صحبت کنیم اما، می‌توانم بگویم افرادی را که در دوره‌های دشوار گذشته به ما کمک کردند، فراموش نمی‌کنیم.

وی با رد احتمال انجام اقدام‌های بازرگانی با ایالات متحده، افزود: در حال حاضر اگر همه چیز به خوبی پیش برود، فرصت‌ها را ارزیابی می‌کنیم.

کد خبر : ۳۰۱۶۱۱