خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا خبرداد:

واگذاری مجدد برخی شرکت ها به دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع دولتی بجز معادن که اکثرا دولتی هستند و عملا رقم آنان ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه وزارت صنعت معدن و تجارت چه برنامه‌ای برای کاهش هزینه‌های سربار صنایع دولتی در دست دارد؟، اظهار داشت: صنایع دولتی بجز معادن که اکثرا دولتی هستند عملا  رقم ناچیزی‌اند و آن صنایعی که در حال واگذاری است، موقتا به دولت برگشته جز ءصنایع دولتی محسوب می شوند که در کل همه صنایع در جهت صرفه‌جویی منابع تلاش می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال ایران خودرو که جزء صنایع دولتی هم محسوب نمی‌شود در سال 93 هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی خود را کاهش داد و با افزایش تولید توانست هزینه‌های خود را کم کند هر چند در این مدت نیروی کار در این کارخانه ثابت ماند.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه بر اساس چشم‌اندازها رشد بسیار مناسبی در بخش صنعت و تولید کشور پیش‌بینی کرده‌ایم در رابطه با برنامه وزارت صنعت برای کاهش هزینه‌های صنایع دولتی، خاطر نشان کرد: ما تمرکز جدی برای کاهش هزینه‌های صنایع دولتی داریم.

وزیر صنعت تصریح کرد: کشور را باید به سمت رقابت هدایت کنیم تا بتوانیم خریداران خارجی را برای کارهای خود افزایش دهیم. در همین زمینه بنده هر شنبه بعد از ظهر یک جلسه‌ای را با یکی از گروه‌های صنعتی کشور برگزار می‌کنم و ضمن بررسی مشکلات آنها درصدد توسعه صادرات محصولات صنعتی کشور هستم.

کد خبر : ۳۰۱۵۸۹