خبرگزاری کار ایران

مازندران برای تامین گوشت مرغ قزاقستان اعلام آمادگی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۵۶۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران آمادگی این استان را برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور قزاقستان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور شب گذشته در نشست مشترک هیات اقتصادی قزاقستان با مسوولان و فعالان اقتصادی مازندران در ساری گفت: مازندران بیش از 200 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند که می تواند به قزاقستان صادر کند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای بخش کشاورزی مازندران افزود : مازندران می تواند در زمینه پرورش مرغ ، جوجه یکروزه و تجهیزات مرغداری هم با استان مانگستائوی قزاقستان همکاری داشته باشد.

حیدرپور به تولید سالانه دو میلیون تن مرکبات و 160 هزار تن کیوی در مازندران هم اشاره کرد و گفت : این تولیدات باغی هم می تواند مورد معامله تجار و فعالان اقتصادی دو کشور قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار امضای تفاهم نامه ای جهت صادرات گل و گیاه مازندران به قزاقستان شد و افزود : آمادگی داریم تجهیزات استاندارد آبیاری تحت فشار قزاقستان را هم تامین و به آن کشور ارسال کنیم.

معاون استاندار مانگستائوی قزاقستان هم در این نشست آمادگی کشورش را برای همکاری با بخش کشاورزی مازندران اعلام کرد و گفت :

50 هکتار از زمین های پرورش ماهی استان مانگستائو را قطعه بندی کردیم و آماده استفاده از تجربیات استان مازندران هستیم.

رحیم بیک امیرجانف افزود : در بحث گلخانه ای خواهان همکاری با مازندران هستیم که با امضاء تفاهم نامه فرودگاه اکتائو و هواپیمایی ماهان کمک های خوبی در این راستا صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرایط برای همکاری و تجارت بین استان مازندران و مانگستائو قزاقستان در حال آماده شدن است، گفت: اقدامات اولین مرکز لجستیکی حمل و نقل در بندر اکتائو به پایان رسیده است.

هیات اقتصادی قزاقستان به سرپرستی معاون استاندار مانگستائوی روز گذشته (سه شنبه ) وارد ساری مرکز استان مازندران شد و قرار است علاوه بر نشست با مسوولان و فعالان اقتصادی از واحدهای مختلف اقتصادی بویژه در بخش کشاورزی دیدن کند.

سفر این هیات پاسخی به سفر سه هفته پیش هیات اقتصادی مازندران به قزاقستان است که به امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی منجر شده بود.

بر اساس آمارهای رسمی سالانه شش میلیون تن محصولات زراعی در مازندران تولید می شود و این استان در تولید 14 محصول زراعی و طیور رتبه نخست کشور را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز