خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:

صنعت حمل و نقل هوایی صنعتی فراموش‌شده است/ مردم وقتی با تاخیر در پرواز مواجه می‌شوند به در بسته می‌خورند

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۳۰۵

با وجود اینکه صنعت هوایی صنعت خدمات محور است به نیروی انسانی به آن توجه نکرده‌ایم. نگاه شایسته سالاری در صنعت هوایی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: صنعت حمل و نقل هوایی صنعتی فراموش شده است و تصمیم‌گیرندگان از این صنعت غافل شده‌اند اجرای وظایف از سوی ما به واسطه فداکاری مدیران و کارکنان این مجموعه بوده و نمونه این فدارکاری فعالیت پلیس فرودگاه در صنعت هوایی است.

رحمت‌الله مهابادی در حاشیه نشست مشترک فرماندهان سپاه حفاظت هوایی و پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: اگر توانسته‌ایم در سه دهه گذشته با وجود تحریم‌ها و تهدیدها این صنعت پیچیده را اداره کنیم و از بروز وقفه در عملیات عادی جابجایی مسافر و بار جلوگیری کنیم نه به خاطر همراهی مجموعه‌ها ومدیران بالاتر بلکه به خاطر تلاش نیروهایی بوده که در این صنعت فعال هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه امروز به بخش ناچیزی از مشکلات اشاره شد گفت: پلیس فرودگاه از حداقل امکانات برخوردارند اگر نگاهی به سیاست‌های کلی نظام داشته باشیم و به مجموعه قوانین توسعه توجه کنیم متوجه می‌شویم که مجموعه پنج گانه حمل و نقل مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تفکر بسیجی و انقلابی نیروهای ما بوده که توانسته این شرایط را ادامه دهند اما شرایط ما شرایطی نیست که بتوانیم حمل و نقل هوایی را اداره کنیم. ما از هوا، زمین و قوانین برای توسعه این صنعت محاصره شده‌ایم و امکان توسعه از ما سلب شده است.

مهابادی گفت: امروز ما گلوگاه توسعه کشور هستیم و همه باید تلاش کنند تا از این شرایط خارج شویم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: یکی از مظالمی که به پلیس شده تحریف نقش و وظایف پلیس است نقش پلیس فقط در چارچوب نظام کیفری تعریف شده و هر زمان که نام پلیس به زبان می‌آید نقش کیفری آن دیده می‌شود.

وی افزود: پلیس به عنوان ابزار کنترل و مهار خشونت و جلوگیری از اقدامات تروریستی شناخته می‌شود اما این بخشی از وظایف پلیس است. چرا که تاریخچه ایجاد پلیس سرکوب جرایم و جرم نبوده و علت اصلی آن ایجاد نظم و انضباط عمومی بوده است.

مهابادی با تاکید بر اینکه پلیس نقش ممتاز حاکمیتی دارد گفت: باید ارتباط تنگاتنگی بین پلیس و دولت ایجاد شود تا حکومت در مسیر تعالی حرکت کند.

وی تاکید کرد: امروز از پلیس در فرودگاه برای کنترل رفت و آمد بین مرزی و تسهیل جریان جابجایی مسافر استفاده می‌شود و نبود پلیس در این صنعت غیرقابل تصور است. امیدواریم با توجه به این مساله به نیازهای پلیس در این بخش توجه شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه در بحث فرودگاهی از دو موضوع مهم غفلت کرده‌ایم گفت: مساله اول مغفول ماندن صنعت هوایی کشور در تصمیم گیری‌های مهم در نظام است. امروز صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان ابزار ایجاد قدرت نرم در کشورها شناخته می‌شود و صنعت هوایی یکی از ارکان مدیریت مدرن است.

 وی غفلت دیگر را غفلت از نیروی انسانی دانست و گفت: با وجود اینکه صنعت هوایی صنعت خدمات محور است به نیروی انسانی به آن توجه نکرده‌ایم. نگاه شایسته سالاری در صنعت هوایی وجود ندارد.

مهابادی گفت: من شش سال پیش این صنعت را ترک کردم و امروز که دوباره به این صنعت برگشتم می‌بینم خیلی چیزها را از دست داده‌ایم و پسرفت زیادی داشته‌ایم. تازه  در حال ساخت زیرساخت های مهرآباد هستیم در حالی که در این فرودگاه بیش از 50 درصد پروازها انجام می‌شود اما یک باند درست و حسابی ندارد. همان پیمانکاری که مرغداری می‌ساخته سوله‌های فرودگاه را نیز ساخته است.

وی تاکید کرد: هر چه نگاه می‌کنیم پسرفت است و پیشرفت نداشته‌ایم من به روسای کمیسیون امنیت ملی و شورای عالی امنیت گفته‌ام که با این شرایط نمی توانیم صنعت هوایی را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه برای بهبود این شرایط چه کارهایی باید انجام دهیم گفت:  به منابع بیشتری نیاز داریم با این وجود دولت تصمیم گرفته که از فرودگاه‌ها مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند.

مهابادی گفت: وقتی بحث گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از صنوف اعلام می‌شود آنها اعتراض می‌‌کنند اما ما باید مالیات بر ارزش افزوده بدهیم چه داریم که می‌خواهند از ما مالیات بگیرند؟ دولت یاد گرفته از خودش می‌گیرد و دوباره به خزانه بازمی‌گرداند.

وی گفت: برای پرداخت مالیات باید از هزینه‌ها، امنیت، ایمنی و حقوق پرسنل کم کنیم تا آن را بپردازیم.

مهابادی تاکید کرد: توجه به آموزش پلیس فرودگاه در شرایط پساتحریم نیز اهمیت دارد پلیس فرودگاه باید زبان انگلیسی در حد محاوره بلد باشد و نیازمند آموزش‌های ارتباط با مردم است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به تاخیر پرواز و متضرر شدن مردم از این موضوع گفت: مردم وقتی با تاخیر پرواز مواجه می‌شوند حتی نمی‌دانند که باید به چه کسی مراجعه کنند و به در بسته می‌خورند. کار به جایی رسیده که انتظار دریافت خدمات خوب ندارند بلکه در انتظار عدم تاخیر پرواز هستند اینها حق الناس است و باید بهبود پیدا کند.

وی در پایان از رونمایی طرح تحول خدمات فرودگاهی خبر داد و گفت: این طرح امروز رونمایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز