خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران خودروی خراسان:

تنها 5 درصد از سبد تولیدی ایران خوردو مربوط به محصولات چینی است

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۸۹

امروز محصول جدید ایران خودرو با نام های‌ما s7 که محصول مشترک ایران و چین است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن زاهدی‌فر مدیرعامل ایران خودروی خراسان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز محصول جدید ایران خودرو با نام هایما s7 که محصول مشترک ایران و چین است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: تولید این محصول در جهت توسعه محصولات ایران خودرو بوده و استقبال خوبی نیز از آن خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اعلام همکاری کشورهای اروپایی در تولید خودرو این شرکت همچنان در ادامه همکاری‌های خود با چینی‌ها اصرار دارد گفت: ایران خودرو نه تنها در سال جاری بلکه از سال‌ها پیش تنها 5 درصد از تولیدات خود را به محصولات چینی اختصاص داده و کشورهای اروپایی نیز از دو هفته پیش تقاضا برای مشارکت با خودروسازان ایرانی را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان هم‌اکنون استراتژی دقیقی را در خصوص تولید خودرو مطرح کرد گفت: حداقل چند ماه زمان می‌برد تا بتوان برنامه دقیقی تدوین کرد.

وی افزود: مسلماً نمی‌توان کشور چین را با ظرفیت تولید 20 میلیون خودرو نادیده گرفت و ما نیز در سبد تولید محصولات ایران خودرو 50 هزار دستگاه خودروی چینی را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: در مورد تولید خودروی‌ "هایما" نیز این پروژه از یک سال پیش آغاز شده و ساخت و انتقال بدنه آن10 ماه به طول انجامیده و چون ما خط مونتاژ و رنگ سوزوکی را داشتیم توانستیم این خط را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای سرپا نگه داشتن کارگران ایرانی و افزایش نقدینگی چاره‌ای جز تولید این محصولات نداریم.

وی در مورد قیمت "هایما"  در بازار نیز گفت: کسب قیمت این خودرو تا 2 ماه دیگر نهایی می‌شود اما ممکن است قیمت آن زیر 100 میلیون تومان باشد.

زاهدی‌فر در خاتمه گفت: در پروسه قیمت‌گذاری انتفاع مشتری و خودروساز باید با هم در نظر گرفته شود و اگر محصولی به درستی انتخاب شود و به موضوع خدمات پس از فروش آن نیز بها داده شود می‌توان گفت آن محصول قابل قبول بوده و مشتریان خود را جذب کرده‌ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز