خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

40 منطقه ویژه اقتصادی غیرفعال در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۳۴۹

مدیرکل سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه از 63 منطقه ویژه اقتصادی در کشور 40 منطقه نیمه فعال و غیرفعال هستند گفت: تنها برای 23 منطقه ویژه اقتصادی، طرح‌ریزی اقتصادی شده است که این مناطق از مناطق ویژه اقتصادی موفق بوده‌اند.

فروزان زیادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی از منطقه آزاد تجاری و اقتصادی تفاوت دارد گفت: نیروی محرکه‌ها این مناطق با یکدیگر متفاوت هستند و معمولا دستگاه‌ها و نهادهای دولتی متقاضی تاسیس مناطق ویژه اقتصادی هستند.

وی ادامه داد:  نهادها و سازمان‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت تقاضای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی را می‌دهند و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بر اساس تقاضا و طرح توجیهی مجوز تاسیس را صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه 63 منطقه ویژه اقتصادی در کشورمان ثبت شده است گفت: از این تعداد منطقه ویژه اقتصادی 40 منطقه تقریبا غیرفعال است. دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تنها برای 23 منطقه طرح اجرایی تهیه کرده است.

زیادلو با بیان اینکه سازمان‌ها پس از به ثبت رساندن این مناطق پیگیر طرح‌ها و برنامه های اجرایی نیستند گفت: موفقیت یا عدم موفقیت مناطق ویژه اقتصادی به عملکرد سازمان های متقاضی در این مناطق برمی‌گردد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه معتقدم راهکار فعال‌سازی مناطق ویژه اقتصادی واگذاری این مناطق به بخش خصوصی است گفت: اگر بخش خصوصی بتواند صلاحیت مورد نظر برای اداره و اجرای برنامه‌های  اقتصادی در این مناطق را احراز کند موافق واگذاری این مناطق به بخش خصوصی هستیم. همانطور که منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه سیرجان یک منطقه ویژه اقتصادی موفق در واگذاری به بخش خصوصی است گفت: در حال حاضر متولیان بخش خصوصی این منطقه توانسته‌‌اند صنایع متعدد از جمله صنعت خودروسازی را در این منطقه فعال کنند و طرح جامع مناسبی برای این منطقه تدوین و اجرا کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز