خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

ارائه تسهیلات به خانه‌های روستایی آسیب دیده در سیل اخیر

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۴۸۵

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی و بهسازی یک میلیون و هفتصد هزار واحد مسکونی را در دست انجام دارد و برای این اقدامات تاکنون 13 هزار میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات بانکی ارائه داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدرضا تابش در نشست خبری صبح امروز(20 مرداد) با بیان اینکه از سال 84 تا به امروز یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی روستایی بهسازی و نوسازی شده است؛ گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نوسازی و بهسازی یک میلیون و هفتصد هزار واحد مسکونی را در دست انجام دارد و برای این اقدامات تاکنون 13 هزار میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات بانکی ارائه داده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در دو ساله دولت یازدهم نوسازی 150 هزار واحد مسکونی روستایی را شروع کرده‌ایم که از این تعداد 110 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده‌اند.

تابش با بیان اینکه پروژه عمران مسکن روستایی هرگز متوقف نبوده است؛ گفت: در حال حاضر به متقاضیان بهسازی مسکن در روستاها وام 15 میلیون تومانی با سود 4 درصد داده می‌شود که این سود تغییر نکرده و افزایش نیافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دولت یازدهم 80 هزار واحد مسکونی روستایی که بر اثر سیل و بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند بازسازی شده است، گفت: برای بازسازی این تعداد واحد مسکونی 800 میلیارد تومان تسهیلات بانکی داده شده است و همچنین 100 میلیارد تومان وام بلاعوض.

تابش ادامه داد: در سال جاری 44 زلزله 4 ریشتر و بیشتر رخ داده که 3 زلزله به بزرگی 5 ریشتر بوده که خوشبختانه به دلیل مقاوم‌سازی‌های اخیر خساراتی به واحدهای مسکونی در روستاها وارد نشد و در این مدت 340 هزار واحد مسکونی آسیب دیده مرمت شدند.

تابش با اشاره به اجرای طرح‌های هادی در روستاها اشاره کرد: برای 33 هزار روستا طرح هادی تهیه شده که برای 3800 روستا در دولت یازدهم طرح هادی تدوین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تاکنون در 14 هزار و هشتصد روستا طرح هادی اجرا شده است که از این  3200 روستا در دولت یازدهم طرح هادی اجرا شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به صدور سند مالکیت برای مسکن روستایی گفت: تاکنون برای 2 میلیون و نهصد هزار واحد مسکونی،سند روستایی صادر شده است که از این تعداد 300 هزار سند در دولت یازدهم صادرشده است.

تابش با اشاره به اعتبارات ملی و استانی اجرای طرح هادی در روستاها گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 2300 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در سال جاری در نظر گرفته شود که البته میزان تخفیف آن مشخص نیست. از این 2300 میلیارد تومان، 1200 میلیارد تومان اعتبارات ملی و 100 میلیارد تومان اعتبارات استانی.

تابش با اشاره به احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر گفت: ساخت 370 هزار واحد مسکن مهر برعهده بنیاد مسکن است که تاکنون 85 درصد از میزان باقیمانده این واحدها به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

وی ادامه داد: 80درصد پروژه مسکن مهر متعلق به بنیاد مسکن به اتمام رسیده است که از 20 درصد باقیمانده 10 درصد تا پایان سال جاری و 10 درصد هم تا اواسط سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت مسکن اجتماعی گفت: هرچند مطالعاتی در این زمینه در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و بنیاد مسکن هم وظایفی دراین حوزه دارد اما تاکنون اعتباری برای این پروژه در اختیار ما نگذاشته‌اند.

وی ادامه داد: البته بنیاد با استفاده از اعتبارات حساب 100 تفاهم‌نامه‌هایی را با بنیاد مستضعفان و بهزیستی برای ساخت مسکن برای معلولان و جانبازان منعقد کرده است.

تابش ادامه داد: ساخت 6800 واحد مسکونی برای معلولان و جانبازان در دستور کار داریم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای را با بنیاد برکت و مناطق آزاد برای ساخت 8 هزار واحد مسکونی امضا کرده‌ایم.

تابش ادامه داد: همچنین در ادامه برنامه‌های ساخت مسکن حمایتی با کمیته امداد تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت 20 هزار واحد مسکن روستایی امضا کرده‌ایم.

وی با اشاره به تخلفات ساخت و سازی در حریم روستاها گفت: تاکنون اسناد 56 هزار تخلف ساخت و سازی در روستاها را به مراجع قضایی ارسال کرده‌ایم.

تابش همچنین با اشاره به خسارات وارد شده بر اثر سیل اخیر به روستاها گفت: در سیل اخیر خساراتی به واحدهای مسکونی روستایی وارد شده است که در این رابطه بنیاد مسکن ساخت 1200 مسکن روستایی و تعمیر 2750 واحد را برعهده گرفته است و به وزارت کشور پیشنهاد داده‌ایم که تسهیلات بانکی و بلاعوض به مالکان منازل مسکونی آسیب‌دیده پرداخت کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آسیب‌دیدگی 3954 واحد مسکونی روستایی در 8 استان خبر داد و گفت: تسهیلات بلاعوض برای ساخت و مرمت این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز