خبرگزاری کار ایران

افزایش کارمزد ویژه ساخت جایگاه CNG به شورای اقتصاد رفت

تصویب افزایش کارمزد ویژه در شورای اقتصاد، ابزار تشویقی مهمی برای حضور بخش خصوصی در احداث جایگاههای سی ان جی است.

به گزارش ایلنا، مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: بنابر مصوبات پیشین، نرخ کارمزد ویژه ساخت جایگاه به وسیله بخش خصوصی در کلانشهرها ١٤٠ تومان و در غیر کلانشهرها ١٢٠ تومان پیش بینی شده است.

امیر وکیل زاده کارمزد کنونی را به ازای فروش هر مترمکعب سی ان جی ٨٠ تومان اعلام و اظهار کرد: به این عدد( ٨٠ تومان) جهت احداث جایگاه سی ان جی در کلانشهرها ٦٠ تومان و در غیر کلانشهرها ٤٠ تومان افزوده شده است.

وی با بیان این که پیشنهاد شده است کارمزد ویژه به بیش از مقادیر کنونی افزایش یابد، اظهار کرد: این افزایش پس از بررسی در وزارت نفت، برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شده است.

به گفته وکیل زاده پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش کارمزد ویژه و ارسال آن به شورای اقتصاد با هدف ترغیب بخش خصوصی به ساخت جایگاههای سی ان جی صورت گرفته است.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: افزایش عدد پیش بینی شده به کارمزد ویژه کنونی (١٤٠ تومان در کلانشهرها و ١٢٠ تومان در غیرکلانشهرها) به قدری قابل توجه است که انتظار می رود سرمایه گذاران استقبال خوبی از آن داشته باشند.

به گفته وی، در صورت تصویب نرخ جدید کارمزد ویژه  در شوای اقتصاد سرمایه گذار حاضر می شود زمین مناسب با کاربری جایگاه را حتی با وجود گران بودن آن تامین کند.

تخصیص کارمزد ویژه ١٤٠ تومان برای فروش هرمترمکعب گاز در کلانشهرها و ١٢٠ تومان در غیرکلانشهرها از مصوبات شورای اقتصاد در اسفندماه سال ١٣٩٢ است که به مدت هفت سال به سازندگان آنها پرداخت خواهد شد.

همچنین بنابر دیگر مصوبه شورای اقتصاد در زمان یادشده ( اسفندماه ٩٢) کارمزد جایگاهداران سی ان جی به دو برابرافزایش یافت.

در این مصوبه، کارمزد فروش سی ان جی برای بخش خصوصی از ٤٠٠ ریال به ٨٠٠ ریال و برای جایگاههای وابسته به شهرداری به ٧٠٠ ریال افزایش یافته است.

کد خبر : ۲۹۵۳۶۴