خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

هرگونه افزایش خودسرانه محصولات لبنی غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۲۲۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون هیچگونه مصوبه ای از طرف کارگروه تنظیم بازار مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی تصویب و ابلاغ نشده لذا هرگونه افزایش خودسرانه مصولات لبنی غیرقانونی است.

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، سید محمود نوابی افزود: پس از ابلاغ مصوبه هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، مبنی بر اختیار صدور مجوز افزایش قیمت حداکثر تا سقف 6 درصد در سال توسط سازمان حمایت، پس از بررسی مدارک و مستندات و احراز شرایط برای افزایش قیمت در خصوص کالای گروه اول، تاکنون هیچگونه افزایش قیمتی در این ارتباط از سوی این سازمان تصویب و ابلاغ نشده است.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر در قیمت فرآورده های لبنی فاقد وجاهت قانونی است و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده تصریح کرد: براساس بررسی های صورت گرفته و گزارش بازرسان ویژه این سازمان، یکی از واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی از توزیع شیر کم چرب تولیدی خودداری می کرد و خودسرانه قیمت این محصول را افزایش داده بود اما در واکنشی سریع و اعمال قانون نسبت به اصلاح قیمت های مورد نظر اقدام کرد و فرایند توزیع در حالت عادی قرار گرفت.

نوابی یادآور شد: بنابراعلام مسئولین واحدهای عمده لبنی و دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی، افزایش قیمتها به دلیل تاثیر منفی بر میزان فروش فرآورده های لبنی، مطلوب کارخانجات تولیدکننده نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز