خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور اقتصادی و بانکی در گفتگو با ایلنا:

نیازمند بیش از 500 میلیارد دلار سرمایه‌‌گذاری در بخش توسعه زیرساخت‌ها هستیم

تا زمانی که تحریم های گذشته به صورت ریشه ای حذف نشود نمی‌توان برآرود دقیقی از میزان سرمایه گذاری ها داشت.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت سرمایه گذاری های خارجی در دوران پس از تحریم، اظهار داشت: قطعا با برداشتن تحریم ها روند مثبتی در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی فراهم خواهد شد و امکان سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور و نیز از طریق منابع صندوق توسعه ملی در خارج از کشور بوجود می آید و تبادلات تجاری در زمینه های مختلف گسترش خواهد یافت.

وی افزود: البته تا زمانی که تحریم های گذشته به صورت ریشه ای حذف نشود نمی توان برآرود دقیقی از میزان سرمایه گذاری ها داشت.

دودانگه ادامه داد: با ورود سرمایه های جدید زمینه های گسترده ای در بخش های اقتصادی نفت، گاز ، پتروشیمی ، صنعت و معدن و گردشگری فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاریهای خارجی در کشور ایجاد شود تصریح کرد: بر اساس برآوردها نیازمند بیش از 500 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه توسعه ظرفیت ها و زیرساختها هستیم.

مشاور وزیرصنعت، معدن و تجارت در امور اقتصادی و بانکی در پاسخ به این پرسش که آیا استراتژی دقیقی برای جذب این سرمایه ها تدوین شده یا خیر ؟، افزود: مسلما سیاست گذاری ها تاکنون کامل و جامع نبوده و مشوق های سرمایه گذاری خارجی و انگیزه لازم برای جذب آن فراهم نشده است.

دودانگه افزود: نیازمند آن هستیم تا با تغییر در قوانین و مقررات و نیز ایجاد مشوق های مالیاتی و تغییر درنگاه اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی نسبت به سرمایه گذاری خارجی رابطه متقابل و پیوندهای جدیدی ایجاد شود تا از کلیه پتانسیل ها به درستی استفاده شود.

کد خبر : ۲۹۴۴۸۳