خبرگزاری کار ایران

بازرسی بیش از 340 هزار فقره از واحدهای صنفی سراسر کشور در تیرماه

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۳۷۲

واحد آمار و اطلاعات بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرد: تعداد کل بازرسی ها از صنوف خرده فروشی در سراسر کشور در تیرماه 94 برابر با 346 هزار و 152 فقره بود که توسط بازرسان اتاق اصناف انجام شده است.

به گزارش ایلنا ، از این تعداد 20 هزار و 788 فقره پرونده به ارزش 31 میلیارد و 792 میلیون و 131 هزار و 963 ریال تشکیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر ادارات ذیربط ارسال شده است.

براساس این گزارش، بعد از بررسی ها و ارزیابی کارشناسان 12 هزار و 713 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد و از کل شکایات قابل پیگیری 15 درصد منجر به رضایت شاکی، 30 درصد متخلف، 42 درصد غیرمتخلف و 13 درصد دردست بررسی است.

طی دوره مذکور از مجموع 13 هزار و 149 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی و نظارت اصناف کشور 61 درصد در بخش کالا و 39 درصد در بخش خدمات است، که از مجموع شکایات دریافتی 21 درصد به صورت حضوری، 64 درصد تلفنی و 15 درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.

براساس این گزارش در تیرماه 94 برخی از اقلام از جمله رب گوجه فرنگی، میوه و مرکبات، نهاده های دامی، گوشت قرمز و فولاد به طور میانگین از 2 تا 8 درصد افزایش داشته است.

همچنین بیشترین تخلفات صورت گرفته در مدت یادشده در بخش کالا مربوط به نان، میوه و مرکبات، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و مواد لبنی و در بخش خدمات مشاوران املاک و آرایشگران گزارش شد.

براساس این گزارش، بیشترین موارد تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با 8 هزار و 798 فقره تخلف، گرانفروشی با 5 هزار و 403 مورد تخلف و صادر نکردن صورتحساب با 2 هزار و 270 فقره تخلف بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز