خبرگزاری کار ایران

توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد:

اولین پروانه FCP بنام کنسرسیوم فراگیر ایران اف-سی-پی

کد خبر : ۲۹۲۴۵۴

زمان رسمی پیش بینی شده برای دوره فعالیت دارندگان پروانه فعالیت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور PAP)) پس از گذشت ۱۰ سال به پایان رسید و براین اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 206 مورخ 21/10/1393 اصول حاکم پروانه جدیدی را تحت عنوان "ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت ( FCP) " مصوب کرد.

به گزارش ایلنا، طبق این مصوبه دارنده پروانهFCP می‌تواند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه های ماهواره ای هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت و ارتباطات باند وسیع را وفق ضوابط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ارائه نمایند؛ حتی پس از اتمام دوره انحصار اپراتور فیبرخانگی که مربوط به نیمه اول سال ۹۵ می باشد شرکتهای دارنده پروانه FCP مجاز خواهند بود شبکه فیبرنوری نیز ایجاد کنند و سرویس های مرتبط با این حوزه را نیز ارائه دهند.

در همین راستا کنسرسیوم ایران اف سی پی با هدف تجمیع ظرفیت و تواناییهای بالغ بر 210 شرکت فعال در این حوزه تشکیل شد و توانست شرایط فراتر از احراز صلاحیت اخذ پروانه مد نظر رگولاتوری را برآورده نموده و درخواست رسمی خود را در مهلت قانونی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تقدیم نماید.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۴ صلاحیت عمومی و تطبیق شرایط این کنسرسیوم با مصوبه FCP تایید و ایران اف سی پی رسما به عنوان اولین کنسرسیوم تایید شده جهت اخذ پروانه FCP معرفی شد.

به گزارش دبیرخانه کنسرسیوم فراگیر ایران اف سی پی، طی 10 روز آینده یک شرکت تجمیعی به همین منظور در اداره کل ثبت شرکتها به ثبت رسیده و اعضای کنسرسیوم، پروانه FCP را به نام این شرکت اخذ خواهند نمود. همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده طی مدت 45 روز آینده این کنسرسیوم نسبت به جذب سهامداران خود متشکل از دارندگان پروانه های قبلی خدمات ارتباطی در قالب این شرکت تجمیعی، و بر طبق اصول مشارکت خود اقدام خواهد نمود.

تشکیل یک کنسرسیوم فراگیر با این تعداد مشارکت کننده در زمانی کمتر از 2 ماه و در صنعت IT کشور بی سابقه است، لذا میتواند به عنوان یک مدل موفق در عرصه اقتصاد ایران مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز