خبرگزاری کار ایران

زنگنه در جمع خبرنگاران:

آغاز دوران جدید در اقتصاد/انتظار نداشته باشیم زندگی مردم 180 درجه تغییر کند

زنگنه با اشاره به اینکه صادرات نفت ما از طریق واسطه انجام می‌شده است، ادامه داد: دغدغه‌ای برای صادرات نفت نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیات بازرگانی ایران و آلمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جریان این دیدار درباره صادرات نفت به آلمان نیز مذاکراتی انجام شده است؟ گفت: ما هیچگاه صادرات مستقیم نفت به کشور نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صادرات نفت ما از طریق واسطه  انجام می‌شده است، ادامه داد: دغدغه‌ای برای صادرات نفت نداریم.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اولین کاری که قرار است بین دو کشور انجام شود در چه زمینه‌ای خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: در زمینه عملیاتی بعد از مذاکرات بین شرکت‌ها آغاز همکاری‌ها منوط به حل شدن مسائل بانکی، بیمه‌ای و صادراتی آلمان خواهد بود به گونه‌ای که فعالیت شرکت‌هایش را پوشش دهد.

زنگنه درباره زمان برگزاری پنجمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان که در جریان دیدار امروز از سوی وزرای نفت و انرژی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت، گفت: تا پایان تابستان و یا اوایل پاییز پنجمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی پس از چهارده سال برگزار خواهد شد.

زنگنه درباره امیدواری دادن به مردم پس از توافق ایران و 1+5، خاطرنشان کرد: دوران جدیدی در اقتصادی آغاز شده اما این بدان معنا نیست که از فردا زندگی مردم 180 درجه متحول شود. لازم است برای این موضوع که بنای آن با توافق 1+5 گذاشته شده تلاش‌هایی صورت گیرد تا رشد اقتصادی هشت درصد حاصل شود.

وزیر نفت کشورمان با بیان اینکه در حاشیه سفر هیات آلمانی به ایران تفاهمنامه‌ای امضا نخواهد شد، گفت: گفت: شرکت‌های آلمانی علاقه‌مند به حضور در بخش‌های پتروشیمی بوده‌اند که طی سال‌های اخیر آن را از دست داده‌اند و تلاش می‌کنند تا دوباره این بازار را به دست آورند.

وی درباره اینکه ظاهرا از حضور هیات‌ آلمانی در کشور بسیار خشنود هستید، گفت: خیلی خوشحال، این چیزها غیرمنتظره نیست و پس از توافق شرکت‌های اروپایی به ایران می‌آیند و آمادگی حضور آنها را داشته‌ایم و امیدواریم با تدبیر و حوصله این مذاکرات پیش برود.

وزیر نفت درباره تقاضای برخی کشورهای اروپایی برای حضور در ایران اظهار کرد: شرکت‌های معتبر زیادی به ایران خواهند آمد که البته هیات آلمانی یک هیات کشوری و در سطح سیاسی است.

کد خبر : ۲۹۱۵۲۲