خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی؛

اطلاعات متمرکز در گمرک برای بانک مرکزی بسیار حیاتی است

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۸۱۵

رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گفت: امکانات بانک مرکزی می تواند در گمرک استفاده شود لذا اطلاعاتی که در اینجا متمرکز می شود برای بانک مرکزی بسیار حیاتی است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گمرک، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، گفت: سامانه جامع گمرکی تغییر بسیار جدی در بهبود فضای کسب و کار ایجاد می کند و رتبه ایران را در فضای کسب و کار ارتقا می دهد.

سیف افزود: این سیستم علاوه بر پیشگیری از هرگونه فساد از تلف شدن منابع جلوگیری کرده و می تواند بهره وری و کارایی را افزایش دهد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: رییس کل گمرک در گذشته گزارشی از کارهای مثبتی که در گمرک انجام شده را در هیات دولت ارائه کرده بودند که بر اساس گزارش کرباسیان، استنباط متفاوتی از این سامانه داشتم اما کاری که مشاهده می کنم بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

سیف در پاسخ به این سوال که نظر شما در رابطه با پیاده سازی پنجره واحد تجارت فرامرزی در کشور چیست و همکاری بانک مرکزی با گمرک در این خصوص چگونه است، اظهار داشت: موضوع بسیار مهم این است که از این طریق دستگاه ها می توانند در کنارهم به صورت کارگروهی (team work) کار کنند، بنابراین امکانات بانک مرکزی می تواند در گمرک استفاده شود و اطلاعاتی که در اینجا متمرکز می شود برای بانک مرکزی بسیار حیاتی است و با اتصال به این سیستم کارایی آن را افزایش می دهد.

بنابراین گزارش، رئیس کل بانک مرکزی و هیأت همراه در این بازدید با عملکرد بخش های مختلف سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی آشنا شدند و کرباسیان رئیس کل گمرک ایران توضیحاتی را در خصوص چگونگی کارکرد این سیستم و ضرورت لینک شدن بانک های عامل با آن بیان نمود.

شایان ذکر است که در این بازدید علاوه بر رئیس کل بانک مرکزی و سیدمحمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی، فرهاد رهبر مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز حضور داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز