خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اعلام کرد؛

نقدینگی 782 هزار میلیاردتومان /بدهی دولت به بانک ها 100 هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۶۹۰

تازه ترین آمار بانک مرکزی از مهمترین شاخص های اقتصادی در اسفند 93 نشان می دهد که در این بازه زمانی نقدینگی کشور به بیش از 782هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، براساس بررسی های صورت گرفته بانک مرکزی در اسفند ماه سال قبل نشان می دهد که نقدینگی کشور با رشد 38.8 درصدی نسبت به سال 92 به 782 هزار میلیارد تومان رسیده است.

برهمین اساس نقدینگی که در سال 92 مجموعاً 639 هزار و 550 میلیارد تومان گزارش شده بود در اسفند ماه سال 93 به 782هزار و 384 میلیارد تومان رسیده است.

بانک مرکزی البته در توضیحاتی تأکید کرده که در سال 92 آمار شش بانک ایران زمین، قرض الحسنه رسالت، خاورمیانه، بین المللی کیش، ایران و ونزوئلا و قوامین و چهار مؤسسه اعتباری صالحین، پیشگامان آتی، کوثر و عسکریه به آمارهای پولی و بانکی کشور اضافه شده است. ضمناً اطلاعات بانک قرض الحسنه مهر از اسفند 92 به بعد از شمول بانک های تخصصی خارج و به طبقه بانک های غیردولتی اضافه شده است.

** بدهی دولت به بانک ها 100 هزار میلیارد تومان شد

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد: بدهی دولت به بانک ها در پایان سال 93 از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشت.

براساس این گزارش، بدهی دولت به بانک ها در پایان سال 93 با رشد 38 درصدی به 100 هزار و 480 میلیارد تومان رسید.

بنابراین گزارش، بدهی شرکتهای دولتی به بانک ها نیز در پایان سال گذشته 3554 میلیارد تومان شد که در مقایسه با سال 92 بیش از 13.5 درصد رشد داشته است.

بخش غیر دولتی نیز در پایان سال 93 بیش از 630 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکار بوده که در مقایسه با سال 92 رشد 16.7 درصدی داشته است.

مجموع دارایی بانک ها در پایان سال 93 به بیش از یک میلیون و 630 هزار میلیارد تومان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز