خبرگزاری کار ایران

اپلیکیشن "DOWELL"استفاده ازتلفن‌های هوشمندرا برای معلولان ممکن می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۶۳۴

اخیرا اپلیکیشنی به نامDowellطراحی شده که برای کاربران دارای معلولیت،امکان کنترل تلفن‌ هوشمند را با استفاده از دستگاه‌های کامپیوتری کمکی موجود فراهم می‌کند.

امروزه تلفن‌های‌ هوشمند به بخش جدانشدنی زندگی‌ماتبدیل شده‌اند. ابزارهایی که بسیاری ازاعمال روزمره ما به آن‌هامتکی است وداشتن شان را امری ضروری می دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برای بیشتر افراد، تلفن‌ هوشمندوسیله‌ای است که برای راه‌اندازی،تنهابه لمس صفحه‌نمایش نیاز دارد؛ اما برای کسانی که در اندام‌های فوقانی خود دچارمعلولیت هستند وبه سختی ازدست و انگشتان خوداستفاده می‌کنند،تلفن هوشمندوسیله‌ای نیست که کار با آن راحت باشد.

بر اساس این گزارش اخیرا اپلیکیشنی به نامDowellطراحی شده که برای کاربران دارای معلولیت،امکان کنترل تلفن‌ هوشمند را با استفاده از دستگاه‌های کامپیوتری کمکی موجود فراهم می‌کند.

 این افراد در حال حاضربرای کار با کامپیوتر، از ابزارهایی مانند Head mouse، Track balls و دیگر فناوری‌های کمکی استفاده می‌کنند که بدون نیاز به کلیک کردن عمل می‌کنند؛ اما راه‌اندازی و کار با تلفن‌های هوشمند، نیازمند حرکات مختلف دست مانند ضربه زدن، لمس کردن یا کشیدن است که این دسته از کاربران را عموماً برای کنترل تلفن‌های هوشمند دچار مشکل می‌کند.

پروفسور سانگ موک لی از دانشگاه ملی سئول که در طراحی و ساخت اپلیکیشن Dowell در این‌بار می‌گوید:" سخت‌ترین قسمت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای افرادی که معلولیت‌های بالا دارند ازجمله خود من، کنترل لمسی این دستگاه‌هاست. برنامهDowell علاوه بر حل این مشکل، امکانات دیگری رانیز فراهم می‌کند؛ هنگامی‌ که اشخاص معلول به تلفن هوشمند دسترسی پیدا می‌کنند، نه تنها قادر به برقراری ارتباط، تحقیق و بسیاری کارهای دیگر می‌شوند، بلکه می‌توانند تمام وسایل برقی منزل خود را نیز کنترل کنندکه این امر، مدیون رواج اینترنت اشیا (IOT: Internet of Things) است که زندگی بسیاری از معلولان را عمیقاً دگرگون کرده است."

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز