خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان خبر داد:

کاهش سرانه مصرف آب در حوضه آبریز زاینده‌روداصفهان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: سرانه مصرف سالانه آب در حوضه آبریز زاینده‌رود به 900 مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، "مسعود میرمحمدصادقی" با اشاره به وضعیت بحرانی آب در حوضه زاینده‌رود گفت: میانگین سرانه مصرف سالانه آب برای هر فرد در جهان هفت هزار و 400 مترمکعب است که این رقم در ایران دو هزار و 100 مترمکعب و در حوضه آبریز زاینده‌رود به 900 مترمکعب رسیده است، به طوری که می‌توان گفت اصفهان وارد بحران آب شده است.

وی در خصوص برداشت‌های غیر مجاز از رودخانه زاینده‌رود گفت: از دی ماه سال 92 بارگذاری بر روی زاینده‌رود در استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان ممنوع شده است، همچنین برای مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز که به طور حتم با چالش‌هایی روبه‌رو است، همکاری جدی قوه قضاییه و دادستانی اصفهان و شهرستان‌ها را خواستاریم.

میر محمدصادقی در خصوص وضعیت سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان، اضافه کرد: این سامانه نوعی پدافند غیرعامل برای آب‌رسانی به اصفهان تلقی می‌شود که وزارت نیرو با توجه به برخی اعتراض در استان‌های دیگر و در راستای روشن شدن ابعاد مختلف آن، این طرح را متوقف کرده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای این طرح به تفاهم رسیده‌اند، گفت: این طرح انتقال آب کاملاً درون استانی است.

وی در خصوص وضعیت پساب گفت: در حال حاضر تصفیه پساب چندان از استانداردهای لازم برخوردار نیست و این پساب باید به مصارفی به غیر از کشاورزی از جمله کویرزدایی اختصاص می‌یابد و استفاده از آن برای کشت و کار غیر قانونی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان همچنین یکی از استفاده های مفید این پساب را انتقال به مناطق کویری به منظور عملیات کویز زدایی دانست.

کد خبر : ۲۸۷۵۲۶