خبرگزاری کار ایران

خزانه داری کل کشور:

تلاش دولت با رشد 67درصدی پرداختی ها برای تامین منابع

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۴۴۹

معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور اعلام کرد: رقم مصوب منابع و مصارف عمومی دولت در قانون بودجه سال 1393 نسبت به سال 1391 رشد 46 درصدی داشته، هرچند رشد 67 درصدی پرداختی در این سال ها به منزله تلاش مجدانه دولت برای تامین منابع است.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، براساس گزارش معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، قوانین بودجه سنواتی به عنوان برنامه مالی یک ساله دولت، ابزار اصلی اجرای راهبردهای پیش بینی شده در قوانین فرادستی و وسیله ای برای انجام عملیات و فعالیت های دولت برای حصول به اهداف و برنامه های مصوب می باشد.

همچنین حفظ موازنه بین منابع و مصارف دولت از اصول اساسی بودجه بوده و پرداخت اعتبارات پیش بینی شده در بودجه، منوط به تحقق منابع مربوط است.

براساس این گزارش، در صورتی که رشد پرداخت های دولت از محل درآمدهای مالیاتی تأمین شده باشد، تأثیری بر رشد نقدینگی این بخش نخواهد داشت.

گفتنی است رشد مصوب درآمدهای مالیاتی در سال های مورد بررسی 55 درصد بوده، در صورتی که رشد وصولی منابع یادشده 80 درصد بوده است.

این گزارش حاکی است، پرداختی اعتبارات عمرانی (بابت طرح های تملک دارایی های سرمایه ای) به عنوان یکی از شاخص های توسعه کشور، در سال 1393 نسبت به سال 1391 از نظر ارقام مصوب قانون بودجه تنها حدود 7 درصد رشد نشان می دهد در حالی که این اعتبارات از نظر پرداختی بیش از 103 درصد رشد داشته که علاوه بر تأثیر بر رقم کل پرداختی ها، نشان از عزم دولت تدبیر و امید برای توسعه کشور است.

بنابراین رشد پرداختی متناسب با وصول منابع، نه تنها ضعف دولت به شمار نمی آید بلکه تلاش مجموعه دولت در تحقق هرچه بیشتر منابع پیش بینی شده برای نیل به اهداف تعیین شده را نشان می دهد.

یادآور می شود در روزهای گذشته اخباری در برخی از رسانه ها با عنوان رشد 70 درصدی مخارج دولت و نقدینگی، آیا رییس جمهور از این آمارها خبر دارد؟ منتشر شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز