خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور عنوان کرد؛

اخذ 30 برابری قیمت خرده فروشی سیگارهای قاچاق مکشوفه از نمایندگی برندها

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۰۷۰

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق محصولات دخانی چندین اقدام برای سال جاری در نظر گرفته شده که یکی از آنها اخذ حدود 30 برابری قیمت خرده فروشی سیگارهای قاچاق مکشوفه از نمایندگی برندهای مربوطه در ایران است.

به گزارش ایلنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی اصغر رمزی افزود: با بررسی های به عمل آمده مشاهده شد که برخی از نمایندگی برندها در ایران حساسیت لازم را درجهت فعالیت برای برخورد و کاهش قاچاق محصولاتشان به کشور را ندارند.

وی ادامه داد: براین اساس تصمیم گرفته شد در هنگام کشف محموله های قاچاق سیگار از نماینده صاحب برند سیگارهایی که در ایران رسما نمایندگی دارند معادل قیمت خرده فروشی سیگارهای مکشوفه اخذ و به حساب خزانه واریز و سپس نسبت به معدوم کردن سیگارهای قاچاق مکشوفه اقدام شود.

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود: براساس آمارهای بین المللی معمولا 3 تا 5 درصد محموله های قاچاق در کشورها کشف می شوند و برای اینکه نمایندگی های مستقر در ایران نسبت به قاچاق برندهای مربوط به خودشان حساسیت بیشتری به خرج دهند مبنای دریافت معادل قیمت خرده فروشی هر پاکت سیگار مکشوفه را به محاسبه کل محموله قاچاق که حدود 30 برابر آمار کالای مکشوفه است، افزایش داده ایم.

وی تصریح کرد: قطعا مبالغ جدید انگیزه بالایی را برای صاحبان برند و نمایندگی های آنان جهت برخورد با قاچاق و کنترل بیشتر و دقیق تر سیستم های توزیع بین المللی و منطقه ای خود جهت جلوگیری از ورود محموله های قاچاق به کشور ایجاد می کنند ضمن آنکه این موضوع به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز منعکس شده است.

رمزی یادآور شد: سیگارهای قاچاق فاقد تصاویر بهداشتی عمدتا توسط کارخانه های غیرمجاز در برخی از کشورهای همسایه و با استفاده از توتون هایی که استاندارد نیستند و از سموم دفع آفات نباتی بالا برخوردارند و یا فضولات حیوانات و حشرات خطرناک در آنها وجود دارد با دستگاه های جدید و در بسته بندی های مناسب و فریبنده، تولید و به ایران قاچاق می کنند.

وی با اشاره به نمونه برداری سیگارهای دارای تصاویر بهداشتی وارداتی و یا تولید داخلی در هنگام ورود به کشور، گفت: در گمرکات از سیگارهای دارای تصاویر بهداشتی وارداتی و یا تولید داخلی نمونه برداری شده و به آزمایشگاه ارسال می شوند و در صورت مغایرت مشخصات مربوطه با استانداردهای تعیین شده از ورود آنها به داخل کشور جلوگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز