خبرگزاری کار ایران

مدیر بخش مدیر قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

ممنوعیت قرارداد کارخانه‌های آسفالت‌سازی بدون گواهینامه فنی با وزارت راه و شهرسازی

مدیر بخش مدیر قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از ممنوعیت قرارداد کارخانه‌های آسفالت بدون گواهینامه فنی با وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: 3 هزار و 200 تانکر حمل قیر تا پایان سال دوجداره می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عقیل قدیمی در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه از این پس کارخانه‌های آسفالتی که گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی را نداشته باشند نمی‌تانند قراردادی با وزارتخانه داشته باشند گفت: این موضوع باعث افزایش کیفیت آسفالت‌های مورد استفاده می‌شود همچنین برخی از شهرداری‌های کلان‌شهرها هم این ممنوعیت را درباره کارخانه‌های آسفالت اعمال کرده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته قیر بین وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون این دو وزارتخانه فعالیت و همکاری مشترک و متمرکزی درباره قیر نداشته‌اند که خوشبختانه در این باره شاهد تشکیل کمیته قیر  با حضور کارشناسان این دو وزارتخانه بودیم.

قدیمی با اشاره به تاکیدات آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حوزه قیر گفت: دبیر راه و شهرسازی به دو مقوله افزایش عمر روسازی آسفالت جاده‌ها و همچنین بهبود جاده سازی و همچنین کاهش هزینه‌ها تاکید بسیار زیادی دارند.

وی ادامه داد: بنابراین در این راستا برای کاهش هزینه‌های استفاده از قیر چند هدف را تعیین کردیم که یکی از آنها استفاده از تانکرهای دوجداره برای حمل قیر بوده است.

وی ادامه داد: سالانه چیزی حدود 32 میلیارد تومان به دلیل استفاده از تانکرهای حمل قیر نامناسب در کشورمان دود می‌شود که این در حالی است که در هیچ کشور پیشرفته‌ای از تانکرهای یک جداره برای حمل قیر استفاده نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین دوجداره کردن 3 هزار و 200 تانکر تا پایان سال را هدف‌گذاری کرده‌ایم که از سال گذشته تاکنون 380 تانکر حمل قیر دوجداره شده‌اند.

وی همچنین درباره جایگزینی قیرهای امولوسیونی به جای قیرهای محلولی گفت: با این جایگزینی به صورت مستقیم 450 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود که اگر اثرات دوام این قیر را هم در نظر بگیریم مبلغ صرفه جویی به هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.

کد خبر : ۲۸۶۷۸۶