خبرگزاری کار ایران

سازمان ایمیدرو؛

رشد 5.1 درصدی فولاد ایران در پنج ماهه 2015

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۷۹۱

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود از رشد تولید 5.1 درصدی ایران در دوره پنج ماهه 2015 میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد که برخلاف افت تولید بزرگان جهانی فولاد ثبت شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو، طی دوره پنج ماهه سال 2015 میلادی (ژانویه تا پایان ماه می) تولید فولاد خام ایران نزدیک به هفت میلیون تن اعلام شد، در حالی که در مدت مشابه سال 2014 میزان تولید فولاد خام ایران 6.6 میلیون تن بود.

تولید ماه می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) فولاد خام در ایران با رشد 2.1 درصدی به یک میلیون و 455 هزار تن رسید.

کشورهای چین، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن طی مدت این گزارش، سیاست کاهش تولید را دنبال کردند به گونه ای که چین با تولید 340 میلیون تن ، افت 1.6درصدی داشت، ژاپن با 44 میلیون تن تولید افت 4.4درصدی را ثبت کرد و کره جنوبی با تولید 28 میلیون تن کاهش 5.1 درصدی داشت.

آمریکا نیز بیش از رقبای خود کاهش تولید داشت و سطح افت آن با 8.6 درصد ثبت شد و در این مدت 33 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.

هند روند رشد خود را بین تولیدکنندگان فولاد پی گرفت بگونه ای که تا پایان ماه می 2015 بیش از 37 میلیون تن فولاد خام تولید شد که 6.1درصد بیش از تولید مدت مشابه سال 2014 محسوب می شود.

منطقه خاورمیانه نیز کشورهای قطر و عربستان سعودی به ترتیب کاهش 10.2 و 1.9 درصدی داشتند، اما امارات تولید خود را 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد و 1.2 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.

آمارها نشان می دهد 65 کشور جهان طی دوره این گزارش بیش از 675 میلیون تن فولاد خام تولید کردند که بطور میانگین 1.9 درصد افت تولید داشتند.

جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست تولید کننده فولاد در خاورمیانه را دارد و در سطح جهان رتبه چهاردهم را از آن خود ساخته است.

براساس برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، تولید فولاد خام ایران در سال جاری به 18 میلیون تن خواهد رسید .

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز