خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی:

شرکت های اجاره مسکن نیاز به کسب مجوز از دستگاه خاصی ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۳۱۳

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: شرکت های اجاره مسکن نیاز به کسب مجوز از دستگاه خاصی ندارند و هر شرکت مشمول قانون تجارت در زمینه اجاره انبوه مسکن مجاز به فعالیت است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی چگینی با اشاره به امکان تشکیل شرکت های اجاره انبوه مسکن در طرح جامع مسکن، اظهار داشت: این شرکت ها می توانند طبق قانون تجارت ثبت و اقدام به خرید یا ساخت واحد مسکونی به نام آن شرکت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، افزود: این شرکت ها، واحدهای مسکونی را به عنوان اموال غیرمنقول شرکت ثبت می کنند و در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه دریافت مجوز فعالیت شرکت اجاره مسکن از دستگاه یا نهادی خاص، گفت: فعالیت شرکت های اجاره مسکن نیاز به مجوز خاصی ندارد و مؤسس یا مؤسسان و سهامداران شرکت می توانند به محض ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها، اقدام به فعالیت کنند.

چگینی همچنین در زمینه نحوه اخذ مالیات از شرکت های اجاره مسکن، خاطرنشان کرد: این شرکت ها مانند سایر شرکت های مشمول قانون تجارت، مالیات بر درآمد سالانه پرداخت می کنند و قرار نیست مالیات جداگانه ای نیز به عنوان مالیات بر هر قرارداد از آنها دریافت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز