خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی:

سود یک ساندویچ بیشتر از لوازم خانگی است!

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۹۶۴

یک فعال صنفی گفت: سال گذشته چندین کارخانه تعدیل نیرو داشتند و شرایط مطلوب نبود.

محمد طهان پور در یک نشست خبری با اشاره به وضعیت کنونی بازار لوازم خانگی با اشاره به رکود بازار در سال93 ، گفت: سال گذشته چندین کارخانه تعدیل نیرو داشتند و شرایط مطلوب نبود.

وی با بیان اینکه ما با پرداخت مالیات مخالف نیستیم، گفت: سال گذشته همه انبارها پر از جنس بود اما با رکودی که در بازار مسکن به وجود آمد بازار لوازم خانگی نیز تحت شعاع قرار گرفت.

رییس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی زیرساخت لازم را ندارد به خاطر همین بسیاری از کسانی که باید مالیات بدهند فرار مالیاتی دارند و تنها سازمان امور مالیاتی از اصناف مالیات اخذ می‌کند.

وی با بیان این پرسش که مالیات چگونه محاسبه می شود؟، گفت: مالیات باید بر درآمد محاسبه شود یا واحدهای صنفی؟ از دو سال گذشته از کلیه واحدهای صنفی کد اقتصادی گرفته شده اما  برخی از واحدهای ما تا صد میلیون تومان مالیات می‌دهند.

وی گفت: سود لوازم خانگی کمتر از فروش مواد غذایی است به گونه‌ای که یک تلویزیون 3 میلیون تومانی تنها 40 هزار تومان سود دارد در حالی که یک ساندویچ یا یک پرس چلوکباب 15 هزار تومانی سود بیشتری عاید فروشنده می‌کند!

استفاده از صندوق های کارتخوان نیاز به آموزش دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارکرد صندوق های کارتخوان، گفت: از 3 سال پیش واحدهای صنفی شروع به پخش این صندوق‌ها کردند و اتحادیه لوازم خانگی نیز اقدام به ساخت نرم‌افزاری در این راستا کرد. اما با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که در این واحدهای صنفی مشغول به کارند پیر هستند و سواد کافی ندارند نمی‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند. صندوق‌های کارتخوان نیاز به آموزش دارند و بهتر است خود سازمان مالیاتی آن را انجام دهند اصناف نیز از آن استقبال خواهند کرد.

مالیات بر ارزش افزوده از جیب مصرف کننده پرداخت می شود

وی در مورد مالیات بر ارزش افزوده نیز افزود: 9 درصد ارزش افزوده امسال از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود و به نظر ما در اجرای آن نواقصی وجود دارد. سازمان امور مالیاتی بدون داشتن هیچ گونه اسناد و مدارکی از افراد مالیات می‌گیرد و آنها را ممنوع‌‌الخروج می‌کند اما در صورتی که کلیه امور شفاف‌سازی شود، سازمان امور مالیاتی نمی‌تواند از 60 درصد اصناف مالیاتی اخذ کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا گفتنی است، براساس اعلام سازمان امور مالیاتی اصناف تنها 6 درصد از مجموع مالیات را پرداخت می کنند و این در حالی است که حقوق بگیران با دو درصد پرداخت بیشتر سهم 8 درصدی در مجموع درآمد های مالیاتی دارند و از همه حقوق بگیران در ابتدای هرماه بدون کوچکترین اعتراضی مالیات کسر می‌شود. همچنین در خصوص مجموع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده 3 درصد به حساب شهرداری ، یک درصد به حساب بیمه سلامت و مابقی نیز به خزانه کشور واریز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز