خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس؛

لایحه سهام عدالت مرداد ماه به مجلس می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۵۶۱

رییس کمیسیون اصل 44 مجلس شورای اسلامی از رسیدن لایحه سهام عدالت به مجلس ظرف یک تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: دولت لایحه مربوط به سهام عدالت را هنوز به مجلس ارایه نکرده و به محض رسیدن این لایحه کار بررسی مجلس بر روی آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ حمیدرضا فولادگر افزود: جلسات مشترکی میان مجلس و دولت در این زمینه برگزار شده و به نظر می رسد با توجه به جمع بندی های صورت گرفته ظرف یک تا دو ماه آینده پای این لایحه به مجلس باز شود.

وی در مورد ابلاغ قانون 'خروج از رکود'، تصریح کرد: در این قانون مواردی به موضوع بورس و بازار سرمایه پرداخته شده که از جمله آن، مساله صندوق تثبیت بازار سرمایه است و در کنار آن نیز مسایل مربوط به اقتصاد کلان و تولید هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که با اجرای درست این قانون به سمتی حرکت شود که متغیرهای کلان اقتصاد کشور با شرایط مطلوبی روبرو شوند.

گفتنی است، طبق اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی لایحه مربوط به سهام عدالت در حال آماده سازی است و در این لایحه تمام چالش های مربوط به سهام عدالت شناسایی شده و مورد بازبینی قرار گرفته و با تصویب نهایی آن اهداف اصلی مورد نظر قانون مبنی بر افزایش عدالت اقتصادی از طریق گسترش مالکیت عمومی، بیش از پیش محقق شود.

همچنین مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص لایحه آزادسازی سهام عدالت اعلام کرده بود که این لایحه بهمن ماه سال 93، به دولت تقدیم شده و هم اکنون توسط کمیسیون های دولت در حال بررسی است و نمایندگان مجلس نیز اصرار دارند که هرچه سریعتر این لایحه به مجلس برسد.

به گفته وی در آئین نامه های این لایحه مباحث مربوط به شیوه آزادسازی تعیین تکلیف شرکتهای تعاونی و شرکت های سهام عدالت مشخص شده و از آنجا که طبق قانون، تا پایان 10 سال وضعیت سود و 'سهام عدالت' مشخص می شود و این زمان پایان سال 94 خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز