خبرگزاری کار ایران

وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد:

تامین مالی کلانشهرها با تهیه لایحه اصلاحیه درآمدهای شهرداری ها/ مصوبه طرح های مناطق نمونه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۹۶۲

شورای عالی شهرسازی و معماری با مصوب کردن طرح مطالعاتی درمورد تامین مالی کلانشهرها مقرر کرد که دبیرخانه شورای عالی با همکاری وزارتخانه‌های کشور و امور اقتصادی و دارایی به منظور تحقق پذیری این نگاه از طریق همکاریهای میان بخشی و تهیه لایحه اصلاحیه درآمدهای شهرداری ها برای عرضه به دولت اقدام کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی با ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری به مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران معاونت شهرسازی و معماری اعلام کرد: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 11/3/94 خود ضمن استماع و بررسی گزارش ارائه شده از طرح مطالعاتی انجام یافته در مورد تامین مالی کلانشهرها، مقرر کرد که گزارش این پژوهش و مطالعه به عنوان مطالعات پشتیبان شورای عالی شهرسازی و معماری در موضوع تأمین درآمد پایدار برای شهرها به دولت جهت بهره برداری در کمیسیونهای تخصصی لحاظ در تصمیم گیریها ارسال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی در ادامه ابلاغ مصوبه تصریح کرده است: به منظور طرح موضوع و بسط آن در میان مدیران شهری و جامعه دانشگاهی و حرفه ای همایشی با مشارکت دبیرخانه شورا، وزارت کشور و وزارت اقتصاد و دارائی برگزار شود.

در بخش پایانی مصوبه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری تصریح شده است: دبیرخانه شورای عالی با همکاری وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور تحقق پذیری نگاه فوق از طریق همکاریهای میان بخشی و تهیه لایحه اصلاحیه درآمدهای شهرداری ها جهت عرضه به دولت اقدام کند.

 

مصوبه شورای عالی در طرح های مناطق نمونه گردشگری

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ابلاغ مصوبه مصوبه شورای عالی پیرامون طرح های مناطق نمونه گردشگری خطاب به طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درجلسة مورخ 14/2/94 پس از استماع گزارش اقدامات مربوط به پیگیری مصوبه مناطق نمونه گردشگری مورخ 22/10/93 ، فرآیند پیوست را به منظور دسته بندی طرح های مصوب هیئت دولت تاکنون جهت بررسی و اتخاذ تصمیم نهائی مورد تأیید و تصویب قرار داد.

وی تاکید کرده است: علاوه بر این ، مجدداً تأکید می‌شود تا زمان تصویب و ابلاغ شیوه نامه ، هیچ گونه تصمیم گیری و یا اقدام جدیدی درباره مناطق نمونه گردشگری در سطح کشور صورت نگیرد. مدیران اجرائی مربوطه در استان ، مسوول پیگیری موارد فوق بوده و استانداری های سراسر کشور مسئول نظارت بر این موضوع می باشند.

 

مصوبه طرح تفصیلی بافت فرهنگی – تاریخی شیراز

 

بنابر این گزارش شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 11/3/94 ، پیرو مصوبه مورخ 21/8/93 و مباحث جلسه مورخ 28/2/94، ضمن بررسی طرح تفصیلی بافت فرهنگی- تاریخی شهر شیراز، مقرر کرد: دبیرخانه شورای عالی نسبت به تشکیل کمیته ای با عضویت شهرداری شیراز، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شرکت عمران و بهسازی شهری اقدام و طرح تفصیلی بافت تاریخی شهر شیراز را ضمن تأکید بر لزوم صیانت از اصالت و یکپارچگی بافت و احیای ارزشهای فرهنگی، تاریخی و مذهبی با رویکرد بازآفرینی شهری و توجه به موارد زیر مورد بررسی و نتیجه حداکثر ظرف مدت 6 هفته به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شود.

موارد مورد نظر به منظور انجام بررسی شامل چشم انداز بافت تاریخی در شهر شیراز و جایگاه آن در منطقه و کشور، تدوین راهبردهای اصلی بازآفرینی بافت تاریخی، ارائه نوع فعالیت، کارکرد و ضوابط محقق کننده بازآفرینی در بافت و ارائه الزامات نهادی و سازمانی اجرایی تحقق رویکرد بازآفرینی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز