خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی در گفت وگو با ایلنا:

ترمینال سلام، 3 سال آینده افتتاح می شود/ بدهی 20 میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکار ترمینال سلام

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۴۳۴

در حالی که وزیر راه و شهرسازی پنج شنبه هفته گذشته در اولین هم‌اندیشی چگونگی آغاز به کار شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) از تحویل ترمینال سلام تا تبستان سال آینده خبر داد،‌ مشاور وزیر معتقد است ساخت این ترمینال سه سال زمان می برد.

محمدعلی ایلخانی،‌ مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه بعید می دانم ترمینال سلام فرودگاه حضرت امام تا تابستان سال آینده به افتتاح برسد،‌ گفت:‌ ترمینال سلام همان ترمینال زیارتی است که کلنگ آن در زمان وزارت آقای بهبهانی برای جابه جایی حجاج به زمین خورد و در حال حاضر هم تحویل آن سه سال زمان می برد.      

وی با بیان اینکه این پروژه به دلیل عدم اعتبارات کافی چند سالی متوقف ماند،‌ ادامه داد:‌‌ با تشکیل شهر جدید فرودگاهی حضرت امام قرار شد درامدهای فرودگاه حضرت امام صرف به پروژه های عمرانی فرودگاه شود و یکی از پروژه هایی که مسئولان تاکید دارند در این مجموعه سریعا به بهره برداری برسد همین ترمینال سلام یا ترمینال شماره 5 است.

ایلخانی با اشاره به علت تغییر نام ترمینال زیارتی به ترمینال سلام یا ترمینال شماره 5 گفت: آقای اخوندی اعتقاد ندارد که فرودگاه ترمینالی تحت عنوان ترمینال حج داشته باشد و معتقد است که مسافران حج هم مانند مسافران بین المللی هستند و البته تفکر درستی هم است چراکه اگر عنوان حج داشته باشد، تنها ایامی از سال مورد استفاده قرار می گیرد و تنها به یک طیف محدود مسافران اختصاص می یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی با اشاره به درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: چیزی که آقای آخوندی اعلام کرده این است که این ترمینال در حال حاضر 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما فکر می کنم درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه بیشتر از این رقم باشد چراکه تقریبا کارایی طبقات تمام شده است اما نه تاکسی وی برای اتصال باند به فرودگاه و نه پارک هوایی و نه به پارکینگ خودرو و سایر تجهیزات مورد نیاز مجهز است.

ایلخانی با بیان اینکه به این پروژه در در دولت قبل 40 میلیارد اعتبار تخصیص داده شد،‌ گفت: حداقل سرمایه مورد نیاز ساخت این پروژه چیزی حدود 300 میلیارد تومان و البته هر چه در اجرای پروژه تاخیر ایجاد شود، هزینه ساخت افزایش می یابد

وی ادامه داد:‌ اعتبار این پروژه از سر جمع اعتبارات فرودگاه قرار بود تامین شود و هیچ سالی هم اعتبارات مورد نظر برای ساخت فرودگاه حضرت امام به طور کامل اختصاص داده نشد. در حال حاضر هم وزارت راه و شهرسازی به شرکت ملی ساختمان که یکی از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان و پیمانکار این پروژه است 20 میلیارد تومان بدهکار است.

ایلخانی تاکید کرد: پروژه ترمینال سلام قرار است توسط همان شرکت ملی ساختمان ساخته شود و دولت تا کنون به این پروژه 50 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.               

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز