خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان مطرح کرد:

پاس کاری حقوق مصرف کننده بین متولیان اصلی نظارت بر بازار

چرا باید مرغ بالای 3 کیلو گرم با درصد بالای آنتی بیوتیک و فلزات سنگین و فیله ماهی قزل آلا به جای فیله سالمون در بازار عرضه شود؟

انصاری ، رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نظارت در سطح بازار بسیار پایین آمده و نه تنها حقوق مصرف کننده تضعیف شده بلکه اصلا رعایت نمی شود.

وی با اشاره به محصولات غیر استاندارد در بازار، ورود میوه های قاچاق، استاندارد قلابی کالاها ، خودروهای وارداتی فاقد نمایندگی و ... ، گفت: ارگان های زیربط نظیر سازمان استاندارد ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف کشور که متولیان اصلی نظارت بر بازار هستند کار خود را به درستی انجام نمی دهند.

رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان افزود: این در حالی است که بسیاری از این کالاها با سلامت مردم درگیر هستند و ضرورت دارد دولت از سازمان های مردم نهاد برای نظارت بیشتر بهره ببرد.

انصاری تصریح کرد: چرا باید مرغ بالای 3 کیلو گرم با درصد بالای آنتی بیوتیک و فلزات سنگین و فیله ماهی قزل آلا به جای فیله سالمون در بازار عرضه شود؟

وی خاطر نشان کرد: آنچه شاهد آن هستیم عدم رسیدگی صحیح و کم کاری نهادهای مختلف در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده و پاس کاری بین سازمان های مختلف است !

رییس انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفت: ضرورت دارد حداقل دولت در خصوص مواد غذایی مردم حساسیت بیشتری نشان دهد تا در آینده شاهد بیماری های گوناگون در جامعه نباشیم.

کد خبر : ۲۸۳۰۹۵