خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یکی از شرکت‌های سیمانی در گفت‌وگو با ایلنا؛

قیمت تمام شده تولید سیمان افزایش یافت

در حال حاضر 70 کارخانه سیمانی در کشور مشغول بکارند و مسلماً قیمت سیمان در هر یک از این کارخانه‌ها متفاوت است و نمی‌توان نرخ ثابتی را ارائه داد.

علی‌محمد بد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید و صادرات سیمان در بازار، اظهار داشت: میزان صادرات سیمان نسبت به سال گذشته چندان تغییری نداشته است .

وی افزود: البته قیمت تمام شده و سایر هزینه‌ها به ویژه قیمت سوخت تا 15 درصد افزایش یافته و در کنار آن دستمزدها نیز رشد داشته است و شرکت‌ها برای اینکه بتوانند زنده بمانند و نوسازی و بازسازی داشته باشند نیازمند تغییر قیمت هستند.

بد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت فروش سیمان ثابت مانده است ، گفت: این موضوع باعث تضعیف بنیه شرکت‌های سیمانی می شود.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که مصرف داخلی سیمان به دلیل کاهش پروژه‌های ساختمانی کم شده و تقاضای داخلی به شدت پایین آمده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تولید سیمان بیشتر به منظور مصرف داخل بوده اما آنچه شاهد آنیم این است که مصرف داخل کاسته شده و در مقابل صادرات سیمان رونق گرفته است.

بد با بیان اینکه در حال حاضر 70 کارخانه سیمانی در کشور مشغول بکارند گفت: مسلماً قیمت سیمان در هر یک از این کارخانه‌ها متفاوت است و نمی‌توان نرخ ثابتی را ارائه داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون جابجایی صادرات سیمان و کلینکر صورت گرفته به گونه‌ای که در سال گذشته میزان صادرات سیمان 2 میلیون تن کاهش یافت اما در مقابل میزان صادرات کلینکر 5 تا 10 درصد افزایش یافت که این موضوع به دلیل راه‌اندازی آسیاب های تولید سیمان در عراق بوده است.

کد خبر : ۲۸۱۹۷۶