خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی خطاب به دولت:

بگویید چند درصد مردم زیر خط فقر هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۸۰۲

یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت با توجه به بانک اماری که در اختیار دارد بگوید که چند درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند.

محمود صالحی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد کشور، گفت: وضعیت اقتصادی با توجه به شرایط فعلی تغییر چندانی نداشته است البته دولت اعلام کرده است که نرخ تورم کاهش یافته و براساس آمار این گفته آنان صحت دارد اما بهتر است بگوید که چند درصد مردم کشور فقیر تر شده است.

وی بیان داشت: خط فقر بالای 2 میلیون تومان است و حال دولت با توجه به منابع آماری که در اختیار دارد می تواند در این خصوص شفاف سازی کند. مردم حق دارند در خصوص وضعیت کنونی آگاه شوند و چه خوب است رئیس دولت همانند ماه های ابتدایی سال گزارش عملکرد را به طور ویژه اعلام کند.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: همه ما به خوبی می دانیم که دولت های نهم و دهم تمام زیرساخت هایی که از ابتدای انقلاب بنا شده بود را به طور کلی از میان برده است و یک اقتصاد ویران را به حسن روحانی و همکارانش در دولت تدبیر تحویل داده است حال باید این را بدانیم که راهکار های اقتصادی دولت کنونی برای حل مشکلات چیست؟

وی بیان داشت: امروز مردم ایران با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستند و منابع مالی آنان به مرور زمان کاسته شده است و اگر بخواهیم بگونه دیگری بیان کنیم قدرت خرید مردم به شدت کاسته شده است و این برای کشوری همانند ایران شایسته نیست.

وی ادامه داد: دولت یازدهم باید راهکار های خود را به همراه جزئیات اعلام کند و البته بگوید خروجی همایش اقتصاد ایران و دیگر همایش های این چنینی چه بوده و چه تاثیری در اقتصاد کشور داشته و خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز