خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی:

کالاهای تجار کمتر از 65 ساعت ترخیص می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۳۳۲

با استفاده از سامانه جامع گمرکی کالاهای تجار در کمتر از 65 ساعت از گمرک ترخیص می شود، در حالی که پیش از این مدت زمان ترخیص کالا به حدود 30 روز نیز رسیده است.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از سامانه جامع گمرکی در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: با استفاده از این سیستم جامع کالاهای تجار در کمتر از 65 ساعت از گمرک ترخیص می شود، در حالی که پیش از این مدت زمان ترخیص کالا به حدود 30 روز نیز رسیده است.

وی اظهار داشت: به منظور استقرار سیستم یکپارچه نظام حمل و نقل در حوزه تجارت کشور این سامانه باید در بخش های حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی وصل شود تا ترانزیت کالا در سطح کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

آخوندی خواستار وصل این سیستم به سامانه های کمرک کشورهای همسایه شد و افزود: سیستم پنجره مشترک با کشورهای همسایه می تواند در مبادله اطلاعات کالا بین گمرکات دو کشور به سهولت انجام شود تا کالا در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این سیستم تاجر از تمام مراحل نقل و انتقال کالای خود مطلع می شود و به راحتی می تواند کالای خود را در مسیرهای مشخص ردیابی کند و چون اطلاعات کالا در تمام گمرکات به صورت یکسان قابل دسترسی است، دیگر نیازی به بازرسی های مجدد وجود ندارد.

آخوندی اظهار داشت: استفاده از این سیستم سبب می شود که خزانه کشور از آخرین دریافتی های حقوق گمرکی که به خزانه وارد شده آگاه شود.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه جامع امور گمرکی سبب خواهد شد هیچ ارتباطی بین ارزیابی کننده کالا و صاحبان کالا بوجود نیاید که این مساله از بسیاری از فساد گمرکی در کشور جلوگیری خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص خرید 9 فروند ایرباس جدید توسط یکی از شرکت های هواپیمایی، اظهار داشت: دریافت مجوز پرواز برای هواپیماهای یادشده در دست اقدام است که به محض صدور آن هر 9 فروند از این هواپیما می توانند در مسیرهای مختلف پرواز کنند.

یادآور می شود، هنگام بازدید وزیر راه و شهرسازی از سامانه جامع امور گمرکی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، آخوندی را همراهی می کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز