خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

مسیرهای سفر به شمال و جنوب باز است

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۰۱۹

رییس مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه مسیرهای اصلی منتهی به استان های شمالی برای تعطیلات آخر هفته باز است،‌ گفت:‌ اوج ترافک در خروجی های تهران از ساعت 15 فردا (سه شنبه 12 خرداد) شروع می شود.

علی اکبر آشوری در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به مسیرهای مسدود در تعطیلات آخر هفته گفت: محور فرعی شمشک به دیزین واقع در استان تهران و البرز، مسیر شمال به جنوب آزادراه چالوس، مرزن‌آباد و همچنین محور هراز احتمالاً در تعطیلات آخر هفته پیش‌رو مسدود خواهد بود.

وی با بیان اینکه احتمال بازگشایی محور هراز وجود دارد گفت: اگر ریزش کوه ادامه نداشته باشد احتمالاً محور هراز تا فردا صبح بازگشایی می‌شود اما در روزهای گذشته هم اقدام به پاکسازی محور کرده بودیم که با ریزش‌های دوباره مسیر مسدود شد. بنابراین اگر ریزش سنگ ادامه نداشته باشد محور هراز باز می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه محور قدیم برای مسیر مسدود شمال به جنوب آزادراه چالوس – مرزن‌آباد باز است گفت: تنها محوری که برای مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی کشور بسته است محور شمشک به دیزین است که این محور هم تنها برای ساکنان شرق استان تهران کاربردی است.

آشوری با بیان ساعات شروع سفر و اوج ترافیک در تعطیلات آخرهفته گفت: سفرهای تعطیلات آخر هفته از فردا ظهر شروع می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم پیک ترافیک در خروجی‌های تهران هم به مقصد استان‌های شمالی و هم به مقصد استان‌های جنوبی از ساعت 15 تا 21 خواهد بود و در این ساعت اوج ترافیک را در محورهای مختلف خواهیم دید.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک تهران – قم و تهران – کرج بسیار سنگین باشد گفت: به مردم توصیه می‌کنیم سفرهای خود را قبل یا بعد از ساعات اوج ترافیک شروع کنند.

آشوری با اشاره به تعطیلی عملیات کارگاهی جاده‌ای گفت: تمام عملیات کارگاهی در محورهای مختلف کشور به ویژه استان‌های زنجان، قزوین، قم و مرکزی تعطیل خواهند شد و تنها عملیات کارگاهی نزدیک به مطهر فعال است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه مسیر منتهی به حرم مطهر برای مسافران استان‌های جنوبی بسته نیست گفت: هرچند مسیر بسته نیست اما به مسافران استان‌های جنوبی توصیه می‌کنیم از آزادراه تهران- ساوه خروج فرودگاه حضرت امام وارد آزادراه تهران – قم شوند.

آشوری با اشاره به سامانه‌های اطلاع‌رسانی وضعیت جاده های کشور گفت: مسافران برای آگاهی از وضعیت جاده‌ها می‌توانند با شماره گویای 141، شماره تماس 88925252 تماس بگیرند و همچنین به سایت WWW.141.ir مراجعه کنند.

وی همچنین با بیان اینکه مسافران و علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن 141 را از برنامه بازار گوشی‌های خود و یا سایت WWW.141.ir دانلود کنند گفت: اپلیکیشن 141 برای گوشی‌های سیستم عامل اندروید قابل استفاده است و مسافران با این برنامه می‌توانند آخرین تصاویر محورهای مورد نظر خود را مشاهده کنند.

آشوری ادامه داد: این تصاویر که از 500 دوربین نظارتی در سراسر کشور تهیه و ارسال می‌شود، هر 5 دقیقه یک بار به روز می‌شود و وضعیت ترافیکی مسیرهای مختلف را نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز