خبرگزاری کار ایران

شاخص بورس ۱۷ واحد افزایش یافت

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۶۰ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان رسید.

به گزارش ایلنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس امروز شنبه ۹ خرداد ۹۴، با افزایش ۱۷ واحدی به ۶۳ هزار و ۴۱۹ واحد رسید. ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۶۰ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افزایش 7 واحدی خود را به محدوده 26 هزار و 577 واحد رساند.

در بازار اول اما نماگر این بازار با افت 6 واحدی عدد 45 هزار و 720 واحد را برای خود ثبت کرد در حالی که شاخص بازار دوم با رشد 154 واحدی به عدد 131 هزار و 97 واحد رسید.

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز اندکی بیش از 60 میلیارد و 546 میلیون تومان بالغ شد که از دست به دست شدن 354 میلیون و 235 هزار و 545 سهم و دارایی‌های مالی قابل معامله در 34 هزار و 692 دفعه معامله بود.

در بازار فرابورس نیر شاخص کل این بازار (آیفکس) با رشد اندکی رقم 714 واحد را برای خود ثبت کرد. ارزش معاملات در این بازار با توجه به جابجایی سهام و اوراق مالی قابل معامله خرد و بلوک به بیش از 120 میلیارد تومان رسید که از نتیجه بیش از 58 میلیون سهم در 14 هزار و 809 دفعه معامله بود.

در بورس تهران امروز 3 نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با 30، 22 و 15 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند، در عین حال شرکت‌های کشتیرانی ج.ا.ا  با 71 واحد افزایش همراه اول با 25 واحد افزایش و پالایش نفت بندرعباس با 14 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل این بازار گذاشتند.

طی امروز بازار سهام همچنان شاهد بازارگردانی و حمایت زیر پوستی برخی حقوقی‌های عمده و همچنین صندوق توسعه بازار بود گرچه فضای حاکم بر معاملات بازار سهام نشان می‌دهد، همچنان سردرگمی و ابهام از آینده بر بازار احاطه دارد.

در حال حاضر آنچه که در تالار شیشه‌ای می‌توان به وضوح دید بی‌انگیزه‌ بودن سهامداران برای تصمیم‌گیری‌ها در خرید و فروش است و این در حالی است که بازار نسبت به آینده همچنان با بیم و امید می‌نگرد.

آنچه در بازار سهام مشهود است این که با وجود بازارگردانی ضعیف حقوقی‌ها برای سبز نگه داشتن چراغ نماگرهای بورسی اما همچنان بازار برای بازگشت به دوران رونق خود در جا می‌زند.

کد خبر : ۲۸۰۵۶۶