خبرگزاری کار ایران

سیف:

نظام بانکی به هیچ وجه واسطه ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۱۳۲

رئیس کل بانک مرکزی به انتقادات ارزی وارد به این بانک واکنش نشان داد و افزود: بانک مرکزی به هیچ وجه نه در جهت افزایش و نه در جهت کاهش نرخ ارز خارجی اقدامی نمی کند.

به گزارش ایلنا، ولی الله سیف در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی قصد برخورد با شرکت های مشاوره وام بانکی را ندارد؟ افزود: نظام بانکی به هیچ وجه واسطه ندارد.

وی با بیان اینکه اگر کسانی فریب این شرکت ها را بخورند همان اتفاقی برایشان می افتد که برای سپرده گذاران موسسات غیرمجاز رخ می دهد، تاکید کرد: فریب این شرکت ها را خوردن مساوی با ضرر کردن است؛ به همین خاطر مردم اصلاً نباید به این شرکت ها اعتماد کنند.

سیف در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا بانک مرکزی برخوردی با لیزینگ های غیرمجاز که درحال کلاهبرداری از مردم هستند، انجام داده یا خیر؟ گفت: بانک مرکزی درصورت اطلاع از فعالیت این لیزینگ ها حتماً آنها را به مرجع قضایی معرفی می کند.

وی از برنامه بانک مرکزی برای برخورد جدی با لیزینگ های غیرمجاز خبر داد و گفت: بانک مرکزی نسبت به کلیه نهادهای فعال در بازار پول مسئولیت دارد و فعالیت آنها را دنبال می کند.

رئیس کل بانک مرکزی به انتقادات ارزی وارد به این بانک واکنش نشان داد و افزود: بانک مرکزی به هیچ وجه نه در جهت افزایش و نه در جهت کاهش نرخ ارز خارجی اقدامی نمی کند.

وی ادامه داد: تنها تلاش بانک مرکزی این است که جلوی شوک های موقت در بازار ارز را بگیرد البته عملکرد چند ماه گذشته را همین را نشان می دهد.

رییس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: دامنه نوسانات نرخ ارز در یک سال اخیر نسبت به سال مشابه قبل حدود 40 درصد کاهش یافته این نشان می دهد ما به فکر ثبات اقتصادی و آرامش در اقتصاد کشور هستیم.

سیف با بیان اینکه بانک مرکزی از نوسانات شدید در بازار ارز جلوگیری کرده است، گفت: نوساناتی که عده ای متضرر و عده ای به ظاهر خوشحال می شدند به ضرر اقتصاد کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی به نقدهایی مبنی براینکه دولت هزینه های اداری خود را از نوسانات نرخ ارز تأمین می کند، گفت: این حرف ها، حرف هایی است که عجیب است و وجود ندارد. برخی از افراد اطلاعاتشان در حدی نیست که اظهار نظر انجام دهند.

وی در ارتباط با پیش بینی بانک مرکزی از آینده تورمی ایران، اظهار داشت: جهت گیری و تلاش این است که تورم سال 94 از سال 93 کمتر باشد ولی الان این موضوع در دست بررسی است و نمی توان رقم های دقیق را اعلام کرد.

سیف از اعلام تورم هدف برای سال 94 در ماه های آتی خبر داد و در ارتباط با تورم تک رقمی، افزود: تورم تک رقمی برای سال 95 پیش بینی شده بود که امیدواریم با بررسی هایی که انجام می دهیم طی یک ماه آینده پیش بینی های خود از تورم پایان 94 و 95 را قاطع تر اعلام کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با چرایی افزایش نقدینگی، تصریح کرد: رشد نقدینگی نسبت به سال های قبل پایین تر است؛ ما بحث خروج از رکود را داشتیم، بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی دولت متهم بودند به اینکه سیاست انقباضی در پیش گرفتند و همه توان را به کنترل تورم متمرکز کرده و توجهی به خروج از رکود ندارند.

وی افزود: این آمار (نقدینگی) بسیار متعادل است که هم توانسته تورم را کنترل کند و هم منجر به خروج از رکود شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز