خبرگزاری کار ایران

معاون مناطق آزاد در گفت و گو با ایلنا:

درخواست تاسیس 5 منطقه آزاد در دولت یازدهم/ 40 منطقه ویژه اقتصادی غیرفعال در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۱۲۹

معاون فرهنگی، اجتماعی دبیر خانه شورای هماهنگی مناطق آزاد با بیان اینکه دور مرز ایران هر کجا که مزیتی داشته باشد به منطقه آزاد تبدیل می‌شود گفت: در دولت تدبیر و امید درخواست ایجاد 5 منطقه آزاد جدید را داده‌ایم.

محمدعلی زم  در گفت و گو با ایلنا با اشاره به درخواست جدید شورای هماهنگی مناطق آزاد در رابطه با تاسیس منطقه آزاد اینچه‌برون تاکنون درخواست ایجاد منطقه آزاد جاسک و سواحل مکران، مهران، مریوان، بانه و بوشهر را داده‌ایم، گفت: دور تادور خط مرزی ایران هر نقطه‌ای که از مزیت منطقه آزاد برخوردار باشد را به منطقه آزاد تجاری صنعتی اقتصادی با ماموریت های متفاوت و متعدد تبدیل می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش تعداد مناطق آزاد در کشورمان سرنوشت مناطق ازاد به مناطق ویژه اقتصادی غیرفعال تبدیل می‌شود گفت: 63 منطقه آزاد ویژه مصوب شده است که از این تعداد 23 منطقه فعال و 40 منطقه غیرفعال هستند اما در مورد مناطق آزاد در صورت تصویب درخواست‌های دولت در مجلس در نهایت 5 منطقه آزاد جدید تاسیس می‌شود که در مجموع تعداد مناطق آزاد به 12 منطقه در کشور می‌رسد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید بهره‌برداری از مناطق آزاد با نگرش دولتی انجام می‌شود و دولت نمی‌تواند مناطق آزاد را به غیر از خود واگذار کند اما در مورد مناطق ویژه اقتصادی امکان واگذاری این مناطق به بخش خصوصی وجود دارد کما اینکه چیزی حدود 14 الی 15 منطقه اقتصادی تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد : از 23 منطقه ویژه اقتصادی فعال 4 منطقه مانند مناطق ماهشهر و عسلویه در دست دولت است و چند منطقه مانند سلفچگان در دست نهادهای وابسته به ارگان‌های دولتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز