خبرگزاری کار ایران

اعلام اولویت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۹۵۲

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اولویت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بنادر هرمزگان، ابراهیم ایدنی ، ایجاد مراکز ارائه کننده خدمات ارزش افزوده، بسط و توسعه صادرات مجدد، جذب و توسعه ترانشیپ، بانکرینگ، ایجاد ترمینال های پردازش و صادرات مواد معدنی، دریافت و پردازش مواد زائد کشتی ها را از جمله فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه این موارد به منظور جذب سرمایه گذاری در اولویت واگذاری زمین قرار دارند، تصریح کرد: احداث مجتمع تامین آذوقه، روغن و تدارکات به شناورها، ساخت سردخانه و نگهداری کالاهای فسادپذیر ، ایجاد ترمینال های صادرات و ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی، احداث ترمینال های لجستیک کالا و کانتینر، احداث مخازن روغن های خوراکی و فرآورده های نفتی، احداث و بهره برداری از آب شیرین کن و نیروگاه برق از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی بندرعباس انجام شده است.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 90 میلیون تن کالا در فاصله 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد و بیش از 55 درصد صادرات و واردات و همچنین 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

این بندر ضمن بهره مندی از 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی به انواع کشتی های اقیانوس پیما را داراست و با برخورداری از 18 دستگاه جرثقیل دروازه ای(گنتری کرین) و دو هزار و 400 هکتار محدوده عملیاتی و پسکرانه، تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری کشور را بر عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز