خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

تاثیر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بر احداث خطوط لوله گاز

میزان سرمایه گذاری اولیه در انرژی‌های تجدیدپذیر آنقدر زیاد است که نمی‌تواند سریع رشد کند مگر اینکه قیمت فرآورده‌های نفتی و گاز آنقدر کاهش یابد که استفاده از انرژی‌های غیر هیدروکربوری را اقتصادی کند.

علیرضا غریبی مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه گاز ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص رویکرد شرکت گاز در ضرورت احداث و توسعه خطوط لوله با توجه به افزایش استفاده از انرژی‌های خورشیدی در سالهای آتی گفت: البته در جهان استفاد ه از انرژی‌های خورشیدی در حال رشد است اما خطوط لوله بدون استفاده باقی نمی‌ماند.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری اولیه در انرژی‌های تجدیدپذیر آنقدر زیاد است که نمی‌تواند سریع رشد کند مگر اینکه قیمت فرآورده‌های نفتی و گاز آنقدر کاهش یابد که استفاده از انرژی‌های غیر هیدروکربوری را اقتصادی کند.

غریبی تصریح کرد: در حال حاضر ما از انرژی‌های خورشیدی در مراکزی که سیستم حفاظت کاتودیک وجود دارد استفاده می‌کنیم ولی زمان می‌برد که استفاده شوند چون سرمایه گذاری اولیه بالاست و صرفه اقتصادی ندارد و مگر اینکه قیمت گاز و فرآورده‌های نفتی افزایش یابد تا بتوان با انرژی‌های تجدیدپذیر مقایسه کرد.

وی در خصوص به صرفه بودن احداث خط لوله در مناطق گرمسیر نیز اظهار داشت: این مناطق بر خلاف نقاط سردسیر تابستان وحشتناکی دارند لذا باید برای مصارف و ارسال گاز به نیروگاه‌ها برای تولید برق و استفاده از کولر گازی که کاربرد زیادی دارد، صورت گیرد.

کد خبر : ۲۷۹۹۲۳