خبرگزاری کار ایران

تاکید دکتر واعظی بر حفظ نقش دولت ها در حاکمیت اینترنت

دکتر محمود واعظی با تشریح برنامه‌های دولت ایران در حوزه اینترنت توجه جدی نسبت به نقش دولت‌ها بر حاکمیت اینترنت را ضروری دانست و در مورد آینده اینترنت با رئیس آیکان تبادل ‌نظر کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت ارتباطات و اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در جریان سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس جهانی WSIS، با فواد شهاده رئیس آیکان (ICANN) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دکتر محمود واعظی با تشریح برنامه‌های دولت ایران در حوزه اینترنت توجه جدی نسبت به نقش دولت‌ها بر حاکمیت اینترنت را ضروری دانست  و در مورد آینده اینترنت با رئیس آیکان تبادل ‌نظر کرد.

 در ادامه این دیدار طرفین درباره موضوعاتی نظیر نقش دولت‌ها در حاکمیت اینترنت، امنیت در شبکه‌های اینترنت جهانی، حریم خصوصی کاربران، حمایت از کودکان در حوزه کار با اینترنت، مشارکت و همکاری فنی آیکان با ایران برای استفاده از منابع داده‌ای سرورهای جهانی آدرس دامنه تحت عنوان DNS Server و همکاری جهت آموزش‌های تخصصی پیشرفته برای مدیران ایرانی در این حوزه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 طبق این گزارش، محمود واعظی در جریان سفر به ژنو، در بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» امروز سه‌شنبه (26 مه 2015)سخنرانی می‌کند.

دکتر واعظی امروز درسخنرانی خود، مواضع رسمی ایران در حوزه جامعه اطلاعاتی و اقدامات و پیشرفت‌های کشور در این حوزه را در جمع سران کشورها و شرکت‌ کنندگان این اجلاس بیان می‌کند.

سخنرانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سومین بخش Policy Statements «فروم ۲۰۱۵ وسیس» صورت می‌گیرد که در این بخش وزرای ارتباطات قبرس، کنگو و پاکستان و مقامات ارشد ارتباطات و فناوری اطلاعات ایتالیا، موریتانی، آلبانی، کوبا و کامبوج نیز مواضع کشور خود را ارائه می‌کنند.

«فروم ۲۰۱۵ وسیس» از 25 تا 29 ماه مه ۲۰۱۵ تحت عنوان «نوآوری با یکدیگر، قادرسازی تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه پایدار» در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. این مجمع بزرگترین گردهمایی جهانی سالیانه جامعه «تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان برای توسعه» است.

کد خبر : ۲۷۹۷۸۵